85 709 läst ·
789 svar
86k läst
789 svar
HomeVolt batterier, när kommer dom första i drift?
Om du har 6kWh så har du bara ett batteri i lådan.
Om du uppgraderar så kan du stoppa in ett batteri till i samma ”box” för att komma upp i 13.3 kWh. Så du behöver inte ha ett chassi till.
Har dock ingen aning om vad ett till batteri kostar
Om du uppgraderar så kan du stoppa in ett batteri till i samma ”box” för att komma upp i 13.3 kWh. Så du behöver inte ha ett chassi till.
Har dock ingen aning om vad ett till batteri kostar
Det finns kablar för ytterligare ett batteri i boxen! Jag har också bara det lilla batteriet men avvaktar inköp av ett till.W wimpyfudge skrev:
Nuvarande ersättning ”tror” jag endast kommer att gynna egen lagring av el och det räcker det lilla batteriet för mig (sommarstuga).
Man kan som jag ser det inte tro att våra politiker kommer låta vissa privatpersoner tjäna pengar på sälja el vid höga priser utan att betala skatt…
Mitt körde fullt mellan 8-9, vilar nu. (SE4)N N3rox skrev:
Tillägg, jag ser nu att Tibberappen visar att det fortfarande laddar ur med 6kw men jag kan se i GUIt och i Homevoltappen att detta inte är fallet, verkar ha tappat batteriet i Tibber.
Redigerat:
Såg i schemat igår att den skulle köra fullt. Men sedan vid 08 så hände ingen inget. Loggade in i GUIt och där visade den inget när det gäller batterikapaciteten, frekvens eller spänning. Tråkigt.D djac skrev:
Redigerat:
Ligger en felanmälan på Tibber. https://status.tibber.com/incidents/bn8x6v6cvxd5
Bifogar två bilder hur min master såg ut 08:29, då skulle den inte ladda ur, men tror det är något som hänt då den inte visar batterikapacitet, spänning eller frekvens. Och fortfarande visar mastern inte ovan uppgifter men det gör slaven
Efter att startat om batteriet igen så har jag fått tillbaka värdena. Gjorde likadant vid 08 men då hjälpte det inte. Nu finns det värden på mastern.
Efter att startat om batteriet igen så har jag fått tillbaka värdena. Gjorde likadant vid 08 men då hjälpte det inte. Nu finns det värden på mastern.
Redigerat: