K kortis skrev:
Läs o läs rätt. Jag skrev fri sjukvård, du är ju inte äldre än att man när du blev till kunde välja, du vet preventivmedel el abort och har man inte fri sjukvård så är det väldigt väldigt dyrt att föda barn.
Statligt finansierad skola? Statligt finansierade vägar, sjukvård, social grundtrygghet eller ska uteliggarna ligga på din garageuppfart. Alla bidrag till företag, järnväg även om den privatiserats så den inte fungerar. Flygplatser
Att försvaret nedmonterades var direkt dumt men var en nödvändighet för att kunna sänka skatterna för rika. Ta bord fastighetsskatt ta bort arvsskatt ta bort förmögenhetsskatt sänka bolagsskatt etc etc.
Meningslöst att diskutera för du diskuterar sådant vi redan har och både du och jag tycker att vi ska ha.

Jag säger att försvaret inte ska vara ett lustigt tillägg utan att det självklart ska ingå i ett lands statsbudget. Inte satsas på ryckvis eller vara egenfinansierat som något medlemskap i Innebandyklubben.

Alltså: Ingen värnskatt för att bygga ett försvar. Det måste alla länder lösa. Vi har valt höga skatter på arbete, varor och tjänster så det finns en enorm skattebas att använda.

• Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.