ACME skrev:
Jag kan rekommendera Maxit's Serpo 644. Trevligt att jobba med, funkar till golvvärme och kan läggas 2-50 mm. Deras Floor 4320 är också helt ok, men då är minsta tjocklek 4 mm och jag upplever att den tar längre tid på sig att stanna upp.
4320 är nog det jag tänkt när det gäller Maxit, ska upp ca 8 mm.
Och 4040 till fallet i duschutrymmet, mer trögflytande och lättare att få till fallet med.
Och jag har lagt 4716 som primer.

Bra val ? Kom gärna med kommentarer.

P
Jag inte så säker på att 4040 är ett lämpligt val ihop med golvvärmen, men jag kan ha fel. Kolla med Maxit's support för säkerhets skull.
4716 som primer funkar utmärkt. Tänk på att den ska borstas in i underlaget, minst två gånger.

• Gilla
Kromo
  • Laddar…
Ja just det..mitt inlägg ovan gällde viss träbjälklag, tur det finns vettigt folk som kan korrigera så de inte blir fel :)

Golvis som kommer att flyta hos mig använder sig av ardex vilken sort vet ja ej bara att den var DYR 440kr säcken antar att de ligger på 20kg st.

Stod ju något om att man skulle eller kunde använda sig av ebeco´s egna primer men utgår ifrån att golvis har koll på de där.

Jag använde Cascos Thermoplan fiberförstärkta flytspackel, 25 kg för 199 kr på K-rauta (specialpris). Fungerade bra, men jag har inga andra fabrikat att jämföra med.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.