Skall flytspackla ett golv i köket.

det är 100 mm cellplast med inspårade vattenburen golvvärmeslang och diverse aluminiumplåtar.
På det planerar jag att lägga en geoduk och sedan distanser på 5-10mm och därefter armering. Nu undrar jag hur man bör göra höjddistanser för att "rikta in" golvet. Vill gärna inte sticka hål på geoduken ner i cellplasten.

Finns det typ "upp-och-ner" vända "svampar"? kan de ligga kvar vid gjutningen/ sticka upp något?

etc

Dessa brukar vi köra med när vi flyter golv.

Hur tätt bör man sätta dessa?

Redigerat:
  • Gilla
uhmfufu
  • Laddar…
Så tätt att du kan lägga en rätskiva mellan.
sist jag gjorde så, skruvade jag montageskruvar som jag kunde ställa rätskivan på

Skruv har man i fickan som corre har, nackdelen är om spacklet flyter undan så sticker skruven upp, kan ju gå att skruva ur men en plastfläpp kan man skära av.

Som engångsspacklare skulle jag använda skruv, men som daglig spacklare skulle jag se till att plastfläppar låg i fickan.

Protte

Då jag kommer att flyta ovanpå cellplast m golvvärmeslangar i och sedan geoduk o armering undrar jag om de självhäftande nivåpinnarna verkligen sitter bra då de fästes på geotextilen

God fortsättning förexten :-)

Jag hade nog kört på montageskruvmetoden, det är inte många man behöver, och de få hålen spelar nog ingen roll.
Efter att golvet är hårt nog att gå på så skruvar man loss dom och fyller hålet

Vad är det under cellplasten?
Vad har geoduken för uppgift?

Protte

Under cellplasten är det ytong. Geoduken skall hindra spacklet att reagera m aluminiumplåtarna för golvvärmen

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.