4 778 läst ·
8 svar
5k läst
8 svar
vilka höjddistanser för flytspackel
Skall flytspackla ett golv i köket.
det är 100 mm cellplast med inspårade vattenburen golvvärmeslang och diverse aluminiumplåtar.
På det planerar jag att lägga en geoduk och sedan distanser på 5-10mm och därefter armering. Nu undrar jag hur man bör göra höjddistanser för att "rikta in" golvet. Vill gärna inte sticka hål på geoduken ner i cellplasten.
Finns det typ "upp-och-ner" vända "svampar"? kan de ligga kvar vid gjutningen/ sticka upp något?
etc
det är 100 mm cellplast med inspårade vattenburen golvvärmeslang och diverse aluminiumplåtar.
På det planerar jag att lägga en geoduk och sedan distanser på 5-10mm och därefter armering. Nu undrar jag hur man bör göra höjddistanser för att "rikta in" golvet. Vill gärna inte sticka hål på geoduken ner i cellplasten.
Finns det typ "upp-och-ner" vända "svampar"? kan de ligga kvar vid gjutningen/ sticka upp något?
etc
Produkter som diskuteras: "montageskruvar"
Montageskruv
Montageskruvar kännetecknas av ett förstorat skruvhuvud som inte sjunker in i materialet efter skruvdragning. Dessa skruvar är idealiska för tillämpningar där man vill ha ett synligt montage, eftersom skruvhuvudet förblir synligt på ytan
Läs mer
Medlem
· Västerbottens län
· 18 048 inlägg
Skruv har man i fickan som corre har, nackdelen är om spacklet flyter undan så sticker skruven upp, kan ju gå att skruva ur men en plastfläpp kan man skära av.
Som engångsspacklare skulle jag använda skruv, men som daglig spacklare skulle jag se till att plastfläppar låg i fickan.
Protte
Som engångsspacklare skulle jag använda skruv, men som daglig spacklare skulle jag se till att plastfläppar låg i fickan.
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 048 inlägg
Vad är det under cellplasten?
Vad har geoduken för uppgift?
Protte
Vad har geoduken för uppgift?
Protte
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden