E elmont skrev:
Nu är det inte bara den fasta avgiften utan troligen även byte av mätarskåp samt ev en grövre servisledning. Byte till ett 63A skåp kostar kanske ca 10 000 och hur mycket en kraftigare servis skulle kosta kan bara nätägaren svara på (det är inte säkert att den måste bytas).
Ja det stämmer ju. Dessutom blir det ett nytt skåp då ja, då är det ju tämligen meningslöst att dra en 5x10 inne i huset från befintlig elskåp!
 
S Stefan1972 skrev:
Skönt att nån förstod tanken då... Min poäng var ju egentligen att det lät som ts ville mata via sin central i huset och sen möjligen byta ut matningen till huset men det kändes lite fånigt...
Jag hade också om det inte var för krångligt försökt få till en matning separat. Alla som har gård och en massa byggnadet med olika funktioner har ju ett gäng matningar och centraler, har själv 25a huvudsäkring sen säkringar till numera 4 olika matningar och i änden på dessa lika många centraler. 16, 16, 16, 20 amp.
 
G guggen skrev:
Jag hade också om det inte var för krångligt försökt få till en matning separat. Alla som har gård och en massa byggnadet med olika funktioner har ju ett gäng matningar och centraler, har själv 25a huvudsäkring sen säkringar till numera 4 olika matningar och i änden på dessa lika många centraler. 16, 16, 16, 20 amp.
Jo fast kraftig elbilsladdning är ju helt ny mark för de flesta och kan ju innebära ett helt nytt tänk och mer komplicerad dragning. Dyrare investering än många tänkt kanske men det kommer nog bli vanligare och vanligare.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.