5 805 läst ·
3 svar
6k läst
3 svar
Högisolerande rosa "frigolit"
Paroc gör en skiva som de kallar ecoprim.
Den finns i olika format och utföranden beroende på tillämpning:
http://www.paroc.se/channels/se/bui...gory_name=14.00.Ecoprim / Frigolit&Page=1
Den finns i olika format och utföranden beroende på tillämpning:
http://www.paroc.se/channels/se/bui...gory_name=14.00.Ecoprim / Frigolit&Page=1
Den har lite bättre isoleringsförmåga än vanlig frigolit pga högre densitet. Dock är det inte därför den används utan för att den har bättre tryckhållfasthet. Den kan till exempel användas där man gjuter skorstensfundament i en platta på mark.
Gammal tråd men högaktuell, hittade denna grymma skiva: http://www.paroc.se/produkter/byggisolering/universell-byggisolering/paroc-xis-022aj
Den tänker jag lägga på min gamla rullsten och cement kista och sen en isolerande golvvärme skiva + klinker. Tror jag blir perfekt, andra åsikter?
Den tänker jag lägga på min gamla rullsten och cement kista och sen en isolerande golvvärme skiva + klinker. Tror jag blir perfekt, andra åsikter?
Klicka här för att svara