22 016 läst ·
37 svar
22k läst
37 svar
Hög pelletsförbrukning, vad beror det på.
Stänger det kan du inte stänga det helt utan du får va uppmärksam på om brännaren blir varm el liknande på utsidan av pannan, Blir den det har du nog stänkt för mycket men det kanske har varit som du har det nu även tidigare...tpsoft skrev:
så som jag ställt spjället just nu så verkar det inte bli för varmt men har inte heller direkt märkt nån skillnad i pelletsförbrukningen heller, ska prova vrida ner shunten lite å se om vi behåller temperaturen inne.
Har du någon motdragslucka monterad direkt efter pannan?
Annars kan detta vara klokt att installera så att du alltid får rätt undertryck i pannan.
En pelletsbrännare kräver endast ett litet undertryck/drag.
Ett för högt drag i skorstenen höjer röggastemperaturen och försämrar verkningsgraden.
Annars kan detta vara klokt att installera så att du alltid får rätt undertryck i pannan.
En pelletsbrännare kräver endast ett litet undertryck/drag.
Ett för högt drag i skorstenen höjer röggastemperaturen och försämrar verkningsgraden.
Klicka här för att svara