Tanken är att hänga dom under takutsprånget vid uteplatsen. Det är en ganska stor uteplats så jag vill ha skapligt kraftfulla högtalare. Jag vet att pris och kvalité följer varandra, men det finns en brytpunkt där priset överstiger kvalitén.
Behöver inte vara några märkes grejor och får gärna va något kina krafs om någon något har bra förslag.
Behövs ingen diskussion om att störa grannar, närmsta grannen bor 1 km bort och brukar iaf alltid vara med när det ska grillas o badas.

• Wow
Jorel03
  • Laddar…
tommib
Mitt tips skulle vara att köpa separata delar, dvs passiva högtalare för utebruk, en förstärkare som står inne och en Bluetoothmottagare till den, om du inte köper en med inbyggd mottagare. Det finns också billiga moduler med Bluetooth och klass D förstärkare för typ inga pengar på ebay, Ali, Amazon m.fl.

tommib tommib skrev:
Mitt tips skulle vara att köpa separata delar, dvs passiva högtalare för utebruk, en förstärkare som står inne och en Bluetoothmottagare till den, om du inte köper en med inbyggd mottagare. Det finns också billiga moduler med Bluetooth och klass D förstärkare för typ inga pengar på ebay, Ali, Amazon m.fl.
Du får jätte gärna guida mej till något vettigt förslag. Jag kan inte så värst mycket om det hela.

tommib
tommib tommib skrev:
T.ex denna, med ett par passiva högtalare.

Kvaliteten är antagligen skit men den är billig. För mer pengar får du bättre grejer.
😂 Satt precis och titta på den och funderade på om man kan ta musiken ur mobilen. Jag kunde mycket om dom gamla stereo grejorna innan Bluetooth och WIFI.
Sen så är det väl bara att hitta ett par vettiga högtalare.

tommib tommib skrev:
Jag hade nog tagit denna istället
Ok.
Har du några förslag på högtalare?
Vill slippa konservburks ljud😀

Magnus E K
tommib tommib skrev:
Jag hade nog tagit denna istället

[länk]
"Inga gnistor och inget hörbart ljud"

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Magnus E K Magnus E K skrev:
"Inga gnistor och inget hörbart ljud"
?

tommib
K kan inte allt skrev:
Ok.
Har du några förslag på högtalare?
Vill slippa konservburks ljud😀
Nej, du måste göra en bedömning själv hur mycket pengar du vill lägga och sen provlyssna eller köpa på chans.

• Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
JBL 6x9 3-vägs låter kanon om de monteras stumt/rätt.

• Wow
Jorel03
  • Laddar…
Magnus E K
K kan inte allt skrev:
?
Från beskrivningen av produkten.

• Haha
HammerGuuurl och 1 till
  • Laddar…
engs
I garaget bytte jag ut en gammal kompaktstereo (med defekt CD-växlare) till ett par beggade aktiva högtalare köpta på auktion + en WiiM Mini.

Högtalarna är sådana gjorda för typ offentlig miljö, så robusta men kanske inte världens mest välljudande. Inte så noga i garaget, kan jag ha lite gammal hårdrock igång bland allt annat (o)ljud, är jag nöjd.

Men blev så pass nöjd på funktionen, att jag funderar på att byta ut min SONOS-förstärkare inne till WiiM streamer och en fosi-förstärkare alt en WiiM ink. förstärkare.

Min SONOS är en riktigt gammal sak, bara kompatibel med gamla appen, generationen de nästan höll på att deaktivera, men backade efter massiva protester
Efter hur SONOS skött saker så är jag lite skeptisk till en allt i ett enhet. Separerar men de så blir det billigare byta ut t.ex. enbart streamer framöver.

Om jag byter inne blir det någon av deras bättre streamer än Mini då i sådana fall.

Så var jag i ditt läge skulle jag tittat på typ en WiiM Pro Plus + fosi ZA3 (eller två, går köra i mono) eller så. Om det är möjligt ha de prylarna inomhus och endast dra ut högtalarkabel.

J
Testa en större modell av exempelvis JBL Bluetooth bärbara och kolla om det duger.

Vet inte riktigt vad du benämner som "ganska stor", men...

J Jorel03 skrev:
Testa en större modell av exempelvis JBL Bluetooth bärbara och kolla om det duger.

Vet inte riktigt vad du benämner som "ganska stor", men...
Ganska stor=85 kvm. Förslag med att testa det ena och det andra bidrar inte direkt till billigt som va en del av frågeställningen.

• Haha
Jorel03
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.