Vi har en pool 4x8 med sallklorinator från Zodiac. Den har varit igång några veckor i höstas och så är vi igång nu sedan några veckor tillbaks. Ett litet bekymmer är att den drar i sig väldigt mycket svavelsyra. På knappt fem dygn har den dragit ca 7-8 liter. Det var samma visa i höstas.

Förra veckan ställde jag in alla värden manuellt, så att de var bra. Startade systemet i torsdags och nu har den alltså dragit i sig ca 7-8 liter. Alkaliniteten har sjunkit från drygt 90 till 25 på samma tid. Övriga värden har hållit sig.

Vad kan vara orsaken till detta? Alla tankar är bra tankar just nu känns det som...

/Per
 
syran sänker alkanitet så det är helt normalt men vad har du för pH i poolen
 
wrang wrang skrev:
syran sänker alkanitet så det är helt normalt men vad har du för pH i poolen
7,4 enligt klorinatorn och 7,1 enligt Scuba II.
 
Hmm jag hade nog sett att ställa in maskinen efter din scuba. Man borde kunna ställa in eller kalibrera maskinen
Å strävat på 7.3-7.5 i pH
 
Redigerat:
  • Gilla
enricorigo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.