1 325 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Hög förbrukning syra
Vi har en pool 4x8 med sallklorinator från Zodiac. Den har varit igång några veckor i höstas och så är vi igång nu sedan några veckor tillbaks. Ett litet bekymmer är att den drar i sig väldigt mycket svavelsyra. På knappt fem dygn har den dragit ca 7-8 liter. Det var samma visa i höstas.
Förra veckan ställde jag in alla värden manuellt, så att de var bra. Startade systemet i torsdags och nu har den alltså dragit i sig ca 7-8 liter. Alkaliniteten har sjunkit från drygt 90 till 25 på samma tid. Övriga värden har hållit sig.
Vad kan vara orsaken till detta? Alla tankar är bra tankar just nu känns det som...
/Per
Förra veckan ställde jag in alla värden manuellt, så att de var bra. Startade systemet i torsdags och nu har den alltså dragit i sig ca 7-8 liter. Alkaliniteten har sjunkit från drygt 90 till 25 på samma tid. Övriga värden har hållit sig.
Vad kan vara orsaken till detta? Alla tankar är bra tankar just nu känns det som...
/Per
Klicka här för att svara