Ne
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Inte normalt och min killgissning är att själva grunden har noll och inget med maskinen att göra.
Nej för jag borde ju inte va själv med att ha krypgrund. För om alla hade detta problemet som ja med krypgrund så skulle ingen kunna tvätta

BirgitS
Krypgrunder och bjälklag kan vara olika uppbyggda och tvättmaskiner kan stå mer eller mindre långt från ett riktigt stabilt område. Jag tror att jag som hastigast har sett någon annan tråd om ungefär samma sak där det föreslogs att lägga in balkar för att styva upp bjälklagret.

H Harald Blåtumme skrev:
Vad är det för märke & modell? Har haft liknande problem med en direktdriven LG.
Om du svarar på detta så kanske det finns en enkel lösning i likhet med den jag hittade. Kan tillägga att maskinen fungerat bra på träbjälklag tidigare, är det inte extremt svajigt så ska det fungera bra även där.

H Harald Blåtumme skrev:
Om du svarar på detta så kanske det finns en enkel lösning i likhet med den jag hittade. Kan tillägga att maskinen fungerat bra på träbjälklag tidigare, är det inte extremt svajigt så ska det fungera bra även där.
Det är en lg jag har. Kan ej modellen exakt

Kolla denna tråd, lösningen kommer vid inlägg 12 och framåt. https://www.byggahus.se/forum/threads/gummifoetter-foer-tvaettmaskin.380828/

Jag säger inte att detta är lösningen på ditt problem men det är något enkelt att kolla upp, även att inspektera stötdämparna när man ändå är där och kollar. Samma maskin hade fungerat bra i några år på ett ställe där det var relativt ostadigt träbjälklag, så jag visste att det var något skit som hänt när den flyttades till en ny tvättstuga med solitt betonggolv och vibrerade som satan där. Det var bakre tunna plåten som bucklats till under transporter och reparationsvändan, lösningen var helt enkelt att banka till plåten så den fick sin ursprungliga form.
___
PS. Denna LG-maskin är fortfarande i drift sedan jag rapporterade om det i tråden ovan för 2,5 år sedan, flitigt använd och jag skulle säga att den är i det närmaste helt vibrationsfri fortsatt och ganska okänslig för hur tvätten balanserats. Inte riktigt lika bra på detta som vår Siemens men absolut tillräckligt bra, inga som helst problem längre.

Redigerat:
H Harald Blåtumme skrev:
Kolla denna tråd, lösningen kommer vid inlägg 12 och framåt. [länk]

Jag säger inte att detta är lösningen på ditt problem men det är något enkelt att kolla upp, även att inspektera stötdämparna när man ändå är där och kollar. Samma maskin hade fungerat bra i några år på ett ställe där det var relativt ostadigt träbjälklag, så jag visste att det var något skit som hänt när den flyttades till en ny tvättstuga med solitt betonggolv och vibrerade som satan där. Det var bakre tunna plåten som bucklats till under transporter och reparationsvändan, lösningen var helt enkelt att banka till plåten så den fick sin ursprungliga form.
___
PS. Denna LG-maskin är fortfarande i drift sedan jag rapporterade om det i tråden ovan för 2,5 år sedan, flitigt använd och jag skulle säga att den är i det närmaste helt vibrationsfri fortsatt och ganska okänslig för hur tvätten balanserats. Inte riktigt lika bra på detta som vår Siemens men absolut tillräckligt bra, inga som helst problem längre.
Jag får ta och öppna upp bak och kolla någon dag. Tusen tack för tipset så hoppas vi det kan funka för mig med

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.