Vi rev en vägg till kattvinden för att få ett större rum. Kollade med ett snickarföretag innan som menade att det inte var en bärande konstruktion. Nu låter det när man går på golvet... knäpper liksom och på våningen nedanför låter det ganska mycket. Vad är fel?
Hade de verkligen varit och tittat innan de svarade?
Du har ju sparat balken, den behöver nog stagas upp. Stödbenen på takstolen är borta och jag hade nog satt tillbaka något där innan höstvindar och snön kommer. Går nog att lösa med typ pelare om man inte vill ha en hel vägg. Men man får väl räkna lite på det.
Varför det knäpper på våningen under kan nog bero på mycket, men utan stödet försöker materialen hitta sin nya position i viloläge så att säga. Takstolen belastas på ett sätt det inte var tänkt.
Du har ju sparat balken, den behöver nog stagas upp. Stödbenen på takstolen är borta och jag hade nog satt tillbaka något där innan höstvindar och snön kommer. Går nog att lösa med typ pelare om man inte vill ha en hel vägg. Men man får väl räkna lite på det.
Varför det knäpper på våningen under kan nog bero på mycket, men utan stödet försöker materialen hitta sin nya position i viloläge så att säga. Takstolen belastas på ett sätt det inte var tänkt.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 127 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 127 inlägg
Klicka här för att svara



