1 195 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Hjälp!
Så när man äntligen ska till att gipsa igen ny bygget så läser man på internet att man inte får lägga mer än 1/3 del utanpå plasten på insidan (varma sidan). Fick tipset att lägga in extra isolering i taket (ett snedtak på ett fristående förråd 10 kvm) eftersom jag ändå skulle regla för spottar! Byggaren sa att jag kunde lägga max 70 utanpå plasten! Nu är det utifrån, taktegel, armerad plast, luftspalt 3,5 cm, masonit, 190 isolering Paroc extra, diffusion plast, och sist då har jag klämt dit en 70 isolering! Max 70 har jag hållit men regeln om 1/3 del är jag på fel sida om! Får igentlihen inte ha mer än drygt 60 Isolering! Tror ni detta kommer bli en risk? Borde jag riva bort en cm eller tror ni som är hemma i ämnet att detta kan fungera i ett förråd? Orolig 😟
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
260 mm isolering i ett förråd?
Skall det vara uppvärmt och ligger på Antarktis?
Och ja, Gusvo085 har helt rätt i sin uträkning
Skall det vara uppvärmt och ligger på Antarktis?
Och ja, Gusvo085 har helt rätt i sin uträkning
Klicka här för att svara
