1 642 läst ·
18 svar
2k läst
18 svar
Hjälp vid materialinköp för spotlightsinstallation
Medlem
· Stockholm
· 981 inlägg
Har haft det som alternativ också men det var elektrikern själv som föreslog hide a lite downlights. Och eftersom jag bryr mig mycket om utseendet så blev jag ju glad av att höra det. Men när man kör såndär armatur så behövs inget annat material alltså? Transformator m.m. finns där i?
Ja, precis. Det är det du betalar för. En missad pryl och en resa till grossisten så har du snabbt tappat fördelen med att köpa själv. Självklart har du rätt att ifrågasätta. Jag menade bara att som marknaden ser ut idag för hantverkare kan de gå vidare till nästa kund då istället för att svara på frågor... Jag tycker på intet sätt att detta är bra.peterwesterlund skrev:Att plocka ihop prylarna på sin fritid är ju det han inte ska behöva göra. Det är ju det jag ska försöka åstadkomma. Det var hans förslag att jag kunde köpa in materialet själv. Han menade att priserna var dom han fick från sin leverantör. Fick dock ingen spec för varje produkt.
Om jag tycker det låter onormalt dyrt baserat på vad jag sett att materialet kostar så måste jag väl få ifrågasätta det? Om en elektriker bara är beredd att utföra jobb som en kund inte ifrågasätter alls så skulle inte jag tro att det var en seriös elektriker. Då har hen möjligheten att hitta på fantasipriser ju.
---SNIP---
Det svåra är väl visserligen att hitta allt material och att det blir rätt. Det kanske helt enkelt är det man betalar de där 1 278 kr extra för att slippa.
Ja allt är inbyggt, bauhaus har till och med montering att erbjuda 700:- kostar det för montering av en takarmatur, kan inte tänka mig att det kostar mer för en bänkarmatur.peterwesterlund skrev:
Då får du en totalkostnad på 1500:-
Klicka här för att svara