Verkar som unga plantor. Om man kan komma nära med lastbil hade jag tagit dit en kranbil som kan dra upp en planta i taget. Alla rötter följer med.

Glömde skriva en update, men här kommer den:

Tacksam för alla tips! Men orkade inte övertänka och tog spaden/fogsvansen/grensaxen och testade kötta på.

Efter ett 2-3 timmar härlig fysträning så är alla träd borta. Fick nog inte ens i närheten med mig hela rotsystemet. Dom små träden var "lätta" att rycka upp efter man grävt runt. Tror dock jag kapade massvis med rötter med själva spaden.

Två grövre träd tog lite längre tid. Där gav jag upp och kapade/lämnade jag nån grövre rot i marken och begravde

Nu blir det att så lite gräs och sen får robotklipparen ta över. Tiden får visa om det var rätt beslut 🥳

• PXL_20260423_102620255.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PXL_20260423_110001412.jpg
    Skapa konto
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
J Jimmpy skrev:
Glömde skriva en update, men här kommer den:

Tacksam för alla tips! Men orkade inte övertänka och tog spaden/fogsvansen/grensaxen och testade kötta på.

Efter ett 2-3 timmar härlig fysträning så är alla träd borta. Fick nog inte ens i närheten med mig hela rotsystemet. Dom små träden var "lätta" att rycka upp efter man grävt runt. Tror dock jag kapade massvis med rötter med själva spaden.

Två grövre träd tog lite längre tid. Där gav jag upp och kapade/lämnade jag nån grövre rot i marken och begravde

Nu blir det att så lite gräs och sen får robotklipparen ta över. Tiden får visa om det var rätt beslut 🥳
Bra jobbat, men ett stort misstag.
Många arbeten kan motivera inköp av ny maskin t.ex. tigersåg.😉

• Gilla
  • Älska
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Hahah, tro mig jag var nära. Men min "villhöver" lista är lång.

Men eftersom jag nu sparade in en tusenlapp eller två. Då får jag väl köpa in valfritt annat verktyg från listan??

• Gilla
Per Sandberg1 och 1 till
  • Laddar…
J Jimmpy skrev:
Hahah, tro mig jag var nära. Men min "villhöver" lista är lång.

Men eftersom jag nu sparade in en tusenlapp eller två. Då får jag väl köpa in valfritt annat verktyg från listan??
Man kan köpa paket med x maskiner "har jsg hört".😇
Jomenvisst, ligger det inte en tigersåg där och då behöver jag inte använda den med sladd så ofta.
20240308_082236.jpg
Skapa konto

• Gilla
Per Sandberg1 och 1 till
  • Laddar…
Bra slitet! Rotskott i en gräsmatta är inga problem. De är ju så späda när de kommer att gräsklipparen tar dem lätt och man på så vis tröttar ut roten utan att märka av den. Det är besvärligare om det är mer av naturtomt och man verkligen vill bli av med växten utan att behöva lägga timmar på att dra skott.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Patrik440
A AndersS skrev:
, men ett stort misstag.
Många arbeten kan motivera inköp av ny maskin t.ex. tigersåg.😉
Precis, sambon har pratat på att hon vill ha en damm i trädgården men då måste jag köpa en grävmaskin först har jag sagt

• Gilla
Per Sandberg1 och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.