80 837 läst ·
330 svar
81k läst
330 svar
Hjälp skadestånd på ej dold fel
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 260 inlägg
Ja, precis så är det.N nosar2017 skrev:
Motparten är inte nöjd. Domstolen (hovrätten) tycker dock ingenting än, utan det kan ta ett år eller två.
Moderator
· Stockholm
· 57 842 inlägg
Fast det beror nog på om de får prövningstillstånd i hovrätten, den bedömningen tror jag kan vara betydligt snabbare.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Och allt detta för ett hål mellan två våtrum.
Och som skattebetalare sponsrar jag detta.
Får hoppas att hovrätten ser vansinnet i detta och lägger ned.
Protte
Och som skattebetalare sponsrar jag detta.
Får hoppas att hovrätten ser vansinnet i detta och lägger ned.
Protte
När det gäller doldafel, statistisk hovrätten brukar rösta tvärtemot tingsrätten. Det finns stor chans att hovrätten röstar för TS,s fördel. Då går målet kanske till HD och kanske inte, vi får väl se.
Motparten i mina ögon har begått stort misstag att lverklaga domen. Då vet de inte hur enkelt hovrätten kan vända det.
Motparten i mina ögon har begått stort misstag att lverklaga domen. Då vet de inte hur enkelt hovrätten kan vända det.
Skogsägare
· 23 260 inlägg
Ytterst få, stämmer knappast:Nötegårdsgubben skrev:
http://www.dagensjuridik.se/2015/09...tvistemal-som-fatt-pt-stort-ansvar-pa-ombuden
https://www.svd.se/sa-manga-domar-andrar-hovratten
Skogsägare
· 23 260 inlägg
Nej, det är förstås knepigt med statistik.
Av artiklarna kan vi utläsa
Av artiklarna kan vi utläsa
- att närmare 97 % av alla tingsrättsdomar i tvistemål står sig (85+3/4*15),
- att 75 % av alla överklagade domar står sig, men
- att ungefär hälften av de domar som får prövningstillstånd ändras.
Hej alla igen , här är sista uppdatering för detta ärendet tack och lov.
Motpartner begäran har inte gått vidare till hövrätten dvs de har inte fått godkänt det så kallas prövningstillstånd och där med anses vi som är vinnande i målet ,men att de ska betala oss bara halva tättegång kostander och att vi betalar de 50 000 för det där med tätskick fast än vi redan bevisat att vi inte ha rört den och att den såg ut sådär sedan vi köpte lgh snacka om otur enligt alla.
Vill verkligen tacka vartenda människa som tog sig tid att dela med sig av sin erfarenhet och tips , det hjälpte oss oerhört mycket . Ni är duktiga då ni visste nästan hur detta ska sluta.
Tack alla .
Motpartner begäran har inte gått vidare till hövrätten dvs de har inte fått godkänt det så kallas prövningstillstånd och där med anses vi som är vinnande i målet ,men att de ska betala oss bara halva tättegång kostander och att vi betalar de 50 000 för det där med tätskick fast än vi redan bevisat att vi inte ha rört den och att den såg ut sådär sedan vi köpte lgh snacka om otur enligt alla.
Vill verkligen tacka vartenda människa som tog sig tid att dela med sig av sin erfarenhet och tips , det hjälpte oss oerhört mycket . Ni är duktiga då ni visste nästan hur detta ska sluta.
Tack alla .
Bara att gå vidare. Personligen tycker jag att Tingsrätten har gjort en felbedömning, alternativt att dom medvetet har fixat till en förlikning med sin dom. Det förekommer tyvärr ofta med dom nötterna till nämndemän.N nosar2017 skrev:Hej alla igen , här är sista uppdatering för detta ärendet tack och lov.
Tack alla .
Stämmer din beskrivning skulle ni ha gått helt skadelösa ur detta.
HejF fsn skrev:
Det är presic som du säger , fixat förlikning med sin dom och det som är roligt att förlikning förslag var 50 000 som domaren har lagt fram då
De betalar halva rättegångskostnader alltså 60 tkr och får 50 tkr för tättskiktet, är det rätt uppfattat ?N nosar2017 skrev:Hej alla igen , här är sista uppdatering för detta ärendet tack och lov.
Tack alla .
Då har de gått minus genom att stämma dig.
HejL Lars48 skrev:
Nej vi skulle få 80 tkr från de, utav de ska 50 tkr ge till de för tättskik som vi förlorade i målet så vi får behålla 30 000 allt som de kommer ersätta oss och det är egentligen deras försäkringar som betalar inte de vad jag har för mig .allt annat står vi själva för
Men dina rättegångskostnader, hur mycket är det och hur mycket av det står din hemförsökring för?N nosar2017 skrev: