759 läst ·
6 svar
759 läst
6 svar
Hjälp Självbyggintyg
Hej vi ska påbörja vårt nybygge som görs med delad entreprenad då jag / vi ska göra många delar i bygget själva.
Vårt 3:e husbygge.....
Då vi inte kan få färdigställandeskydd vill kommunen ha något dom kallar "Självbyggintyg"
Någon som har ett exempel på sådant?
Gäller Nacka kommun i vårt fall.
MVH
Rickard
Vårt 3:e husbygge.....
Då vi inte kan få färdigställandeskydd vill kommunen ha något dom kallar "Självbyggintyg"
Någon som har ett exempel på sådant?
Gäller Nacka kommun i vårt fall.
MVH
Rickard
Måste vara något eget hittepå er handläggare kommit på. Allt det avhandlas ju i kontrollprogrammet. Visa kommunen att du har allt försäkrat ink personförsäkring ifall du ramlar och måste ta in folk för färdigställande.
Jag byggde helt själv i Huddinge och färdigställandeförsäkring sa de bara gällde företag som bygger så de strök den punkten rakt av.
Vad är det för skumt som Nacka kräver?
Vad är det för skumt som Nacka kräver?
Uppsala kommun ville ha det när jag byggde själv, så jag skrev ett word dokument där jag skrev att jag intygade att jag byggde själv. Skrev under och skickade in
Klart från deras sida ✅
Klart från deras sida ✅
Klicka här för att svara