9 545 läst ·
25 svar
10k läst
25 svar
Hjälp Plejd och armatur
Nu finns det inga bilder på hur din brytare ser ut, men du behöver fast fas (brun) till Drivdonet, nolla (blå) och en tändtråd från brytaren (grå?). Du behöver även en fjäder i strömbrytaren så den blir återfjädrande. Ingen Plejd behövs….Johan Larsson7610 skrev:
Jag hade redan skrivit att det krävs en DAL-01-dimmer för att dimma det drivdonet med Plejd och att den dimmer han har nu inte fungerar. Då frågar han vad han ska "köpa för att få det att funka". Så förutom minimalt med information från honom verkar det inte ens som han läser svaren han får.Ramnemark skrev:
Så eftersom både engagemang och kunskap verkar saknas så kändes det vettigaste (och säkraste) vara att hänvisa honom till en elektriker.
Jag håller till största del med dig, men det kändes som att den rätt så enkla lösningen ändå borde berättasR RoAd skrev:Jag hade redan skrivit att det krävs en DAL-01-dimmer för att dimma det drivdonet med Plejd och att den dimmer han har nu inte fungerar. Då frågar han vad han ska "köpa för att få det att funka". Så förutom minimalt med information från honom verkar det inte ens som han läser svaren han får.
Så eftersom både engagemang och kunskap verkar saknas så kändes det vettigaste (och säkraste) vara att hänvisa honom till en elektriker.
Hallå,Johan Larsson7610 skrev:
Har det löst sig?
Om inte, maila info@luminans.com så kommer du få hjälp.
Plejd har INTE stöd för varken DALI eller DT8 (även om det står så i deras marknadsföring)!E etompau skrev:
De använder s.k. DALI broadcast = slingbelysning och allt efter ”pucken styrs” man styr inte på individ nivå som man gör med DALI
De säger väl i.o.f.s. "förberedd för" DT8 så om det inte finns nu så kommer det säkert snart. Med Plejds takt om ett år eller femL Ljus kunskap skrev:
Koppla in en Elektriker 😂
Moderator
· Stockholm
· 57 823 inlägg
Jag har rensat lite ovidkommande behörighetsdiskussion ur tråden. Håll er till ämnet!
/moderator
/moderator
Klicka här för att svara