Johan Larsson7610 Johan Larsson7610 skrev:
Hur f*n ska denna kopplas för att få dimringsfubktionen?

Har lagt brun från drivdonet till tändtråden på brytaren och sedan nolla på nolla, visst måste jag använda grå på något vis också?

Just nu får jag ingen dimringsfunktion och jag kan enbart slå på armaturen i appen, inte via brytare.
Nu finns det inga bilder på hur din brytare ser ut, men du behöver fast fas (brun) till Drivdonet, nolla (blå) och en tändtråd från brytaren (grå?). Du behöver även en fjäder i strömbrytaren så den blir återfjädrande. Ingen Plejd behövs….
 
R
Ramnemark Ramnemark skrev:
Men då kan vi ju hjälpa TS istället för att slå honom på fingrarna…..
Jag hade redan skrivit att det krävs en DAL-01-dimmer för att dimma det drivdonet med Plejd och att den dimmer han har nu inte fungerar. Då frågar han vad han ska "köpa för att få det att funka". Så förutom minimalt med information från honom verkar det inte ens som han läser svaren han får.

Så eftersom både engagemang och kunskap verkar saknas så kändes det vettigaste (och säkraste) vara att hänvisa honom till en elektriker.
 
  • Gilla
avh67f och 5 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Jag hade redan skrivit att det krävs en DAL-01-dimmer för att dimma det drivdonet med Plejd och att den dimmer han har nu inte fungerar. Då frågar han vad han ska "köpa för att få det att funka". Så förutom minimalt med information från honom verkar det inte ens som han läser svaren han får.

Så eftersom både engagemang och kunskap verkar saknas så kändes det vettigaste (och säkraste) vara att hänvisa honom till en elektriker.
Jag håller till största del med dig, men det kändes som att den rätt så enkla lösningen ändå borde berättas :)
 
  • Gilla
saiter och 2 till
  • Laddar…
R
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag håller till största del med dig, men det kändes som att den rätt så enkla lösningen ändå borde berättas :)
Fast rubriken antyder att TS vill kunna styra med en Plejd ;)
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Fast rubriken antyder att TS vill kunna styra med en Plejd ;)
Ja om det är att få in armaturen i Plejdsystemet som är målet så har du såklart rätt. Läste första raden i inlägget och fick för mig att det endast var dimringsfunktionen som efterfrågades….
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Johan Larsson7610 Johan Larsson7610 skrev:
Hur f*n ska denna kopplas för att få dimringsfubktionen?

Har lagt brun från drivdonet till tändtråden på brytaren och sedan nolla på nolla, visst måste jag använda grå på något vis också?

Just nu får jag ingen dimringsfunktion och jag kan enbart slå på armaturen i appen, inte via brytare.
Hallå,

Har det löst sig?

Om inte, maila info@luminans.com så kommer du få hjälp.
 
E etompau skrev:
Plejd har en produkt för DALI-protokollet, DAL-01. Ev. kan den fungera tillsammans med drivdonet
Plejd har INTE stöd för varken DALI eller DT8 (även om det står så i deras marknadsföring)!

De använder s.k. DALI broadcast = slingbelysning och allt efter ”pucken styrs” man styr inte på individ nivå som man gör med DALI
 
Såklart. Men det räcker nog i TS fall, icke sant?
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
R
L Ljus kunskap skrev:
Plejd har INTE stöd för varken DALI eller DT8 (även om det står så i deras marknadsföring)!

De använder s.k. DALI broadcast = slingbelysning och allt efter ”pucken styrs” man styr inte på individ nivå som man gör med DALI
De säger väl i.o.f.s. "förberedd för" DT8 så om det inte finns nu så kommer det säkert snart. Med Plejds takt om ett år eller fem ;)
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Koppla in en Elektriker 😂
 
  • Gilla
Ockupanten
  • Laddar…
Jag har rensat lite ovidkommande behörighetsdiskussion ur tråden. Håll er till ämnet!

/moderator
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.