Hur f*n ska denna kopplas för att få dimringsfubktionen?

Har lagt brun från drivdonet till tändtråden på brytaren och sedan nolla på nolla, visst måste jag använda grå på något vis också?

Just nu får jag ingen dimringsfunktion och jag kan enbart slå på armaturen i appen, inte via brytare.
 
  • Emballage för en ljuskälla med märkningsinformation, inomhusmiljö, spegelbild i golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har Plejd verkligen stöd för Dali?
 
R
useless useless skrev:
Har Plejd verkligen stöd för Dali?
Ja, de har en DAL-01, men jag är inte övertygad om att det är en sådan som används här.

Dessutom verkar drivern gå att dimma med knapp också, men det lär vara bökigt/omöjligt att få till med en Plejd imellan knappen och drivern.

Johan Larsson7610 Johan Larsson7610 skrev:
Hur f*n ska denna kopplas för att få dimringsfubktionen?
Mer info behövs om någon ska kunna hjälpa dig.
 
  • Gilla
Otterman
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Ja, de har en DAL-01, men jag är inte övertygad om att det är en sådan som används här.

Dessutom verkar drivern gå att dimma med knapp också, men det lär vara bökigt/omöjligt att få till med en Plejd imellan knappen och drivern.



Mer info behövs om någon ska kunna hjälpa dig.
Har köpt dim-01, det är då alltså fel..?
 
Redigerat:
R
Johan Larsson7610 Johan Larsson7610 skrev:
Har köpt denna, det är då alltså fel..?
Denna? Vilken är denna?

Om du vill ha hjälp är du så måste du ge mycket mer info än så här. Vad har du för Plejdpuck, och hur ser förutsättningarna ut där du ska koppla in detta? Bilder hjälper ofta till.
 
Johan Larsson7610 Johan Larsson7610 skrev:
Har köpt denna, det är då alltså fel..?
R RoAd skrev:
Denna? Vilken är denna?

Om du vill ha hjälp är du så måste du ge mycket mer info än så här. Vad har du för Plejdpuck, och hur ser förutsättningarna ut där du ska koppla in detta? Bilder hjälper ofta till.
Förlåt bilden kom inte med, det är en dim-01
 
R
Johan Larsson7610 Johan Larsson7610 skrev:
Förlåt bilden kom inte med, det är en dim-01
Då har du fel produkt.
 
Ska du använda en extern dimmer, ex DIM-01 måste drivdonet ha stöd för dimning på primärsidan (230 V). Kombinationen du nu har kommer tyvärr inte att fungera.
 
E etompau skrev:
Ska du använda en extern dimmer, ex DIM-01 måste drivdonet ha stöd för dimning på primärsidan (230 V). Kombinationen du nu har kommer tyvärr inte att fungera.
Vad kan jag köpa för att få detta att funka?
 
Johan Larsson7610 Johan Larsson7610 skrev:
Vad kan jag köpa för att få detta att funka?
Plejd har en produkt för DALI-protokollet, DAL-01. Ev. kan den fungera tillsammans med drivdonet.
 
R
  • Gilla
  • Arg
Assassen och 6 till
  • Laddar…
Nissens
Den bör gå att dimra utan en Plejd, det är ju switch/dim?
 
  • Gilla
avh67f och 1 till
  • Laddar…
R
Ramnemark Ramnemark skrev:
Den bör gå att dimra utan en Plejd, det är ju switch/dim?
Ja, med en återfjädrande knapp direkt till drivdonet. Men TS försöker tydligen koppla med en Plejd-dimmer vilket inte lär gå så bra.
 
R RoAd skrev:
Ja, med en återfjädrande knapp direkt till drivdonet. Men TS försöker tydligen koppla med en Plejd-dimmer vilket inte lär gå så bra.
Men då kan vi ju hjälpa TS istället för att slå honom på fingrarna…..
 
  • Gilla
saiter och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.