28 782 läst ·
62 svar
29k läst
62 svar
Hjälp mig räkna ut kvadratmeterytan på denna tomt
De värden som behövs för en bättre skattning är avståndet frön 58-linjen till 55-linjen. Då skulle man kunna räkna med Nyfnikens modell på varje del, och får betydligt bättre precision. Som det är nu så kommer Nyfnikens modell att underskatta ytan lite eftersom den inte tar hänsyn till att den högra kanten buktar ut.
Jag tror snarare min modell överskattar ytan, eftersom att den inte tar hänsyn till att vänstersidan buktar in. Alltså som du skrev, men tvärt om.Troberg skrev:
Ca 25mTroberg skrev:De värden som behövs för en bättre skattning är avståndet frön 58-linjen till 55-linjen. Då skulle man kunna räkna med Nyfnikens modell på varje del, och får betydligt bättre precision. Som det är nu så kommer Nyfnikens modell att underskatta ytan lite eftersom den inte tar hänsyn till att den högra kanten buktar ut.
Det behöver bli +/- 200kvm rätt.
Tydligen kravet på ett gåvobrev. Ytan blir ju exakt rätt sen när lantmäteriet är på plats.
Kanske inte, men de flesta som använder nätet vet väl hur man hittar saker? Här tex: http://sv.wikipedia.org/wiki/Herons_formelJanneL skrev: