Nu är vi up and running :D

La Ubuntu på en usb, ställde iordning 2 partitioner i GParted, laddade ner senaste firmware, packade upp, flyttade och döpte om filerna, i med usbt i routern och på med ström och ta mig tusan så funkade det.

AP verkade hitta direkt och fick nya ip adresser
 
  • Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
Testade att formatera och kontrollera original usbt och det verkar fungera som det ska, iaf i Windows.

Hur som helst så var det ju skönt att routern inte var trasig.

Tack för hjälpen alla och hoppas att någon som får liknande problem hittar hit och kan fixa sin
 
  • Gilla
MathiasS och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.