Vet inte om det kan orsaka larmet, men enl manualen är värdet 68,4 onormalt högt. Borde vara runt 55 när du har vanliga element i huset. Det högre värdet är temperaturen som VP jobbar mot vid sjunkande ute temp.

39 ska om jag förstår det rätt vara temperaturen på framledningsvattnet. Verkar väl rimligt. Har du någon termometer du kan kolla detta med? T ex en ute/inne termometer med en sladdmonterad tempsensor.

Jag kan inte IVT värmepumpar och läste bara det jag hittade här: http://doc.ivt.se/download.asp?fn=Manual_Optima500-700_2.0_se_anv.pdf
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.