Hej!!!
Problem med min värmepump.. har vattenburen golvvärme.. ljummet vatten och bara 16 grader i huset trots inställd på 28 grader.. laddar upp lite bilder.. förstår mig inte alls på det här med värmepumpar!!

Med vänlig hälsning, ensamstående mamma

Lite bilder

• Digital display på en värmepump av märket Waterstage, visar tappsvarmvattentemperatur på 30,1 grader Celsius.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Värmepumpsdisplay som visar 0,0°C tilloppstemp, inställningsknappar och en tryckmätare med "Waterstage" logotyp.
    Skapa konto
  • Värmepumpens kontrollpanel visar en temperatur på 45,7°C, med skärm och knappar för inställning, logotypen "Waterstage Inverter Heat Pump" synlig.
    Skapa konto
  • Bild av kontrollpanel för inverter-värmepump med digital display som visar 23,7°C returetemperatur och 58,0°C börvärde, märket är Waterstage.
    Skapa konto
  • Kontrollpanel på en värmepump med digital display som visar temperatur 23,5°C och övriga inställningar, omgiven av vridknappar och mätare.
    Skapa konto
  • En vit Waterstage invertervärmepump med en digital display som visar temperatur och inställningar.
    Skapa konto
  • Värmepumpens kontrollpanel med temperaturdisplay som visar 22,8°C och tryckmätare.
    Skapa konto
Verkar vara något problem med värmepump då framledning bara är 22 grader. Det man enkelt kan göra är att bryta strömmen ett tag å sen starta den igen å ser om den kommer igång

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
stänge av men mätaren visar nästan 3 bar.. har alltid stått på 1,5 innan..

• Värmepump med tryckmätare som visar nästan 3 bar, märkt "Waterstage Inverter Heat Pump".
    Skapa konto
Släpp ut lite, det är en ventil där ena röret går till golvbrunnen. Kolla att din cirkulationspump snurrar.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Hur lång tid ska man släppa ut vattnet? Stod en bra stund men mätaren rör sig långsamt tillbaka sen var den tillbaka på 3 igen..

Har du tagit ventilen som går till varmvattenberedaren?
Titta efter en ventil som sitter nära det röda plåtkärlet.

• Gilla
Sannah Petersson
  • Laddar…
Hej, tack för hjälp.. en kille kommer och ska titta på det imorgon. En fråga, är det på något sätt dåligt om det ligger på 3 bar? Vågar inte röra på något för jag är inte säker på vad det är jag ska vrida på..

Du har ju säkerhetsventilen som släpper om det blir för högt tryck, men normalt brukar egna hem ha 1,5 eller 2,5 bar

• Gilla
Sannah Petersson
  • Laddar…
S Sannah Petersson skrev:
Tack!! Ska testa
Hej! Jag lyckades får ner det där det var innan.. dvs 1,5 bar.. men kallt vatten Och 16 grader i huset.. får se vad problemet är idag

Meddela vad felet var. Alltid hjälper det någon

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Kompressorn hade gått sönder och garantin gick ut för 2 mån sedan. Jätte tråkigt 😢

• Ledsen
redarn och 2 till
  • Laddar…
S Sannah Petersson skrev:
Kompressorn hade gått sönder och garantin gick ut för 2 mån sedan. Jätte tråkigt 😢
Har dom bytt kompressor ?

Nej, inte ännu.. killen som hjälpte mig idag ska kolla med levererantören vilka delar han behöver byta och pris.. så vi får se..

• Gilla
Thomas Jönsson5
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.