barfotalasse skrev:
NEO: Fler trådbundna in- och utgångar.
Paradox: Fler trådbundna..., Hd-kameradetektor, såg en grym manöverpanel någonstans.
Förutom bristen på ingångar - hur fungerar Powermaster för dig? Är det några funktioner som finns på andra larm men som du saknar på Powermaster?

barfotalasse skrev:
Störsändare. Små och enkla att handha. Behövs inte många pigga hjärnceller för att trycka på en knapp några gånger och krossa detektorer /centralenhet.
Ett larm med trådbundna detektorer och siren kan ju i sämsta fall ändå fungera som lokallarm vilket bör få grannar att komma och kolla. Den trådbundna sabotageskyddade utomhussirenen är viktig.
Ja den debatten har jag hängt med i men personligen så känner jag mig inte så jätteorolig för det. Hade jag haft något personligt riktat hot mot mig eller mycket av värde i min bostad så hade det väl varit en annan sak. Men i vårt fall så bor vi i en radhusliknande lägenhet och har inte mycket mer än någon annan att stjäla. Larmet skall vara för att vi skall kunna känna oss lite tryggare.

Har sett att Tyco (som köpt Visonic) verkar ha släppt en ny app istället för att uppgradera den gamla Visonic2Go. Någon som har erfarenhet av hur den fungerar? Vad jag har förstått så måste powermastern vara kopplad till en powermanager för att en skall kunna använda appen? Hur fungerar kamerorna i appen?

RilleRock skrev:
[länk]
[länk]
[länk]
Fuktgivare löser man med den externa ingången på magnetkontakten
Priser kan du tex kolla på låsshop.
Tack, jättebra länkar! Jag har hunnit kika lite på dom men skall kolla lite närmare senare under nästa vecka. Hittade även Uttag 181 som verkar ha lite till SPC.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.