5 090 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Hjälp med val av fogfärg!
Har beställt hus med allt vad det innebär, så ringer samordnaren idag och undrade över vilka fogfärger vi ska ha i de olika utrymmena...ha ha. Ja vad säger man, har inte tänkt på det..
Någon kunnig här som vet vad man skall ha?
Vi kan välja mellan vit, ljusgrå och jasmin till kakel på vägg samt grå och basalt (vilken färg är basalt?)på fogen till golv (klinkers)
I wc har vi ett riktigt svart klinkers och vita kaklade väggar, i badrummet har vi ljus sandfärgad klinkers samt vita kaklade väggar.
Tips? Något man ska tänka på?
Ringer en klocka i mitt huvud om någon kakelsäljare som pratade om att det är inte fogen man ska se, dsv rutmönstret utan stenarna.. så hur väljer man då?
kram
Någon kunnig här som vet vad man skall ha?
Vi kan välja mellan vit, ljusgrå och jasmin till kakel på vägg samt grå och basalt (vilken färg är basalt?)på fogen till golv (klinkers)
I wc har vi ett riktigt svart klinkers och vita kaklade väggar, i badrummet har vi ljus sandfärgad klinkers samt vita kaklade väggar.
Tips? Något man ska tänka på?
Ringer en klocka i mitt huvud om någon kakelsäljare som pratade om att det är inte fogen man ska se, dsv rutmönstret utan stenarna.. så hur väljer man då?
kram
Ljus fog = smuts syns lättare, där man går ofta blir det skitigare än där man inte går.
Jag håller med din kakelsäljare, för mycket kontraster blir sällan bra.
Wc: mörkgrå golv, ljusgrå väggar
Badrum: mellangrå golv, ljusgrå väggar
Så hade j a g valt...
Jag håller med din kakelsäljare, för mycket kontraster blir sällan bra.
Wc: mörkgrå golv, ljusgrå väggar
Badrum: mellangrå golv, ljusgrå väggar
Så hade j a g valt...
Klicka här för att svara