Hej!
Skulle behöva hjälp med val av duschvägg. Dom alternativ jag kan se framför mig är:
1. Två dörrar
2. En fast del + en dörr
3. Två fasta delar på vardera sida + dörr i mitten.

Duschblandaren sitter där jag gjort det röda krysset.

Vad hade ni valt?

• Ritning av badrum med markerad plats för duschblandare vid rött kryss, inklusive måttangivelser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Två fasta dörrar alternativt en vikdörr om du vill ha en vägg fri när de är uppfällda.

Jag hade nog valt en fast vägg + dörr. Där den fasta väggen sitter mot väggen intill bastun.

H hapazard skrev:
Två fasta dörrar alternativt en vikdörr om du vill ha en vägg fri när de är uppfällda.
Jag tänker att man inte så ofta har dörrarna fällda utåt, eller? Det vanligaste är kanske att dom är "stängda", eller vikta inåt, vad tror du?

JLyck JLyck skrev:
Jag hade nog valt en fast vägg + dörr. Där den fasta väggen sitter mot väggen intill bastun.
Okej, tack. Har du något hum om hur stor fast del och hur stor del dörr som är lämpligt om man väljer denna lösning?

Ptja, vi har i vårt badrum 2fasta väggar och en dörr i mitten. Dörren är (om jag minns rätt) 700mm bred. Vi skulle inte vilja ha smalare än den vi har.

L Låset skrev:
Jag tänker att man inte så ofta har dörrarna fällda utåt, eller? Det vanligaste är kanske att dom är "stängda", eller vikta inåt, vad tror du?
Visst, och så även med vikdörr men är trots allt lite enklare med städning och så att bara ha en vägg blockerad av infälld dörr.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.