4 671 läst ·
37 svar
5k läst
37 svar
Hjälp med val av batteridriven gräsklippare
Japp jag valde mest den för att jag hade nån rabatt på granngården och hade bara några få att välja på den lokala affären.C caril skrev:
har batterisystem 18v från ryobi många maskiner som jag är nöjd med utan att det är absolut dyraste så tänkte det skulle vara samma med 36v systemet
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 657 inlägg
Det har jag ingen aning om men jag tänker att man minst kan vika in handtaget. Personligen hade jag nog valt att hänga upp den på väggen eller i taket.C caril skrev:
EDIT: såg nu att den vägde mer än jag trodde
Redigerat:
Jag är nöjd med min makita dlm432 som jag köpte för ca 2300kr. Då hade jag redan batterier och laddare. Jag har 800 kvm tomt varav ca 400-500 är gräs. Den klipper jag utan problem på en laddning (2 batterier i samtidigt) Tycker den fungerar utmärkt så länge man inte låter gräset bli alltför långt eller klipper när det är blött.
Ja bra att veta ändå. Tack för infon 😊T TheGame skrev:
Ja de kan ju väga upp emot 30 kg. Galet att de inte är självdrivande med den tyngdenB Bästerortarn skrev:
Oj det var billigt! Jag hittar den bara för 3990… Men fortfarande helt klart värt priset verkar det som 😊V Villa1949 skrev:Jag är nöjd med min makita dlm432 som jag köpte för ca 2300kr. Då hade jag redan batterier och laddare. Jag har 800 kvm tomt varav ca 400-500 är gräs. Den klipper jag utan problem på en laddning (2 batterier i samtidigt) Tycker den fungerar utmärkt så länge man inte låter gräset bli alltför långt eller klipper när det är blött.
När jag köpte hus för 10 år sen vägde jag mellan handllippare med batteri eller robot. Landade i robot då jag tyckte prisskillnaden, med batterier, laddare etc etc blev såpass liten. Inte ångrat mig. Dessutom slipper jag både prioritera att klippa gräs "vid rätt läge" och släpa in och ut/förvara gräsklipparen, i alla fall sommartid.
Ibland händer det så klart men namnkunniga tillverkare har starkare skäl att inte komma med otrevliga översvämningar för lojala kunder som betalar mer delvis för den säkerheten. Tillverkare som Metabo och Bosch har dessutom öppnat upp sina batteriplattformar för andra tillverkares verktyg vilket utgör extra incitament för dem att inte bryta bakåtkompatibilitet.C caril skrev:
Du ska väl välja det du känner för och märker du ingen skillnad är du nog precis rätt kund för Ryobi 😊C caril skrev:
Klicka här för att svara