såhär ser gräsmattan ut. Det handlar om som sagt ca 150 kvm

• Satellitbild av en gräsmatta på cirka 150 kvm markerad med röda linjer runt en byggnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M MasMats skrev:
Min granne har en ryobi batteriklippare. Max två år gammal. Den låter förfärligt högt. Möjligt att konkurrenterna låter ännu mer men värt att ta med i beslutsfattandet.
Trodde i min enfald att en batterimaskin skulle vara klart tystare än en bensindito.
Jag har en 36v ryobi batteriklippare den låter def inte högre än en bensin klippare, inte på långa vägar.
Det som låter mest är gräset som slår under kåpan.
Det är skillnad på maskin och maskin din kompis är kanske en dålig/billig variant eller defekt på nå sätt.

C caril skrev:
Men det kanske är värt att överväga en robot iaf… Har du något bra tips?
Jag har liknande storlek, fast 2 små plättar och numera 2 robotklippare (det blir liksom inte klippt om man måste lyfta över klipparen till den andra ytan). En liten Sileno Minimo som har ett garage som också fungerar som blomlåda (vilket inte Landroiden klarar då den behöver 3 fria sidor för att komma åt laddaren). Och en lite större Landroid M700+ som egentligen är alldeles för kraftfull för den lilla gräsmattan; men det var rea och den har stöd för WiFi så man får notifikation när den fastnat (vilket är bra på baksidan).

NetOnNet, Webbhallen och Komplett säljer just nu en Landroid S250 för 4490kr. Har inte provat den själv och bara kört den större i en dryg månad men den fungerade bra i mitt tycke. Fördel där är att det är enkelt att byta batteri (bara att byta som på verktyg... till skillnad från Gardena som har en hel del bök för att komma åt batteriet och dessutom inte så bra mjukvara för att hålla liv i batteriet länge; höll nog bara 2 år).

För en så liten gräsmatta tycker jag inte begränsningskabel är något problem.

Jag har en 18v Ryobi och den kan jag inte rekommendera...
Den är för klen, den fastnar och dör av överbelastning vid vått gräs, långt gräs, mossa, tjockare växter etc.
Jag skulle satsa på en 36v om jag köper nytt.

T TheGame skrev:
Jag har en 36v ryobi batteriklippare den låter def inte högre än en bensin klippare, inte på långa vägar.
Det som låter mest är gräset som slår under kåpan.
Det är skillnad på maskin och maskin din kompis är kanske en dålig/billig variant eller defekt på nå sätt.
Vilken 36v har du? Tror Ryobi 18V kanske blir lite för svagt

S sjoelund skrev:
Jag har liknande storlek, fast 2 små plättar och numera 2 robotklippare (det blir liksom inte klippt om man måste lyfta över klipparen till den andra ytan). En liten Sileno Minimo som har ett garage som också fungerar som blomlåda (vilket inte Landroiden klarar då den behöver 3 fria sidor för att komma åt laddaren). Och en lite större Landroid M700+ som egentligen är alldeles för kraftfull för den lilla gräsmattan; men det var rea och den har stöd för WiFi så man får notifikation när den fastnat (vilket är bra på baksidan).

NetOnNet, Webbhallen och Komplett säljer just nu en Landroid S250 för 4490kr. Har inte provat den själv och bara kört den större i en dryg månad men den fungerade bra i mitt tycke. Fördel där är att det är enkelt att byta batteri (bara att byta som på verktyg... till skillnad från Gardena som har en hel del bök för att komma åt batteriet och dessutom inte så bra mjukvara för att hålla liv i batteriet länge; höll nog bara 2 år).

För en så liten gräsmatta tycker jag inte begränsningskabel är något problem.
Okej tack för tips! Ska kolla in dessa 😊

K Kontoristen7 skrev:
Jag har en 18v Ryobi och den kan jag inte rekommendera...
Den är för klen, den fastnar och dör av överbelastning vid vått gräs, långt gräs, mossa, tjockare växter etc.
Jag skulle satsa på en 36v om jag köper nytt.
Okej intressant! Vet du om din har borstlös motor? Eller vad den låg i för pris? Tänker Ryobis dyrare med borstlös motor kanske är kraftfullare

C caril skrev:
Vilken 36v har du? Tror Ryobi 18V kanske blir lite för svagt
Jag har den jag skrev och frågade om i denna tråden
https://www.byggahus.se/forum/threads/batteridriven-graesklippare-ryobi-36v.519246/

Ryobi MaxPower RY36LMX46A-150 36V​

i det stora hela är jag nöjd förutom att det känns som att matrialet i kniven är i mjukaste laget. Slipade 2ggr förra året då jag tyckte den såg ut att gå hårt åt.

Det är första och enda batteriklippare jag har ervarenhet av, skaffades så att andra i familjen förutom jag skulle kunna klippa. Det blev för mycket "tricks" med bensinaren som bara jag förstog mig på.

K Kane skrev:
Kanske någon HQ? Finns mindre än denna testvinnare, [länk]
Ser ut att vara den eller makitan jag borde köra på! Om det inte blir en robot dvs 😊

B Bästerortarn skrev:
Tipsade så sent som igår kväll i en annan tråd om [länk] som känns väldigt prisvärd. Ingen aning om hur bra den är men den känns som sagt prisvärd.
Den ser riktigt lovande ut. Dock nyfiken på hur kompakt den är att förvara. Gillar att den kör 2 18v som ett 36v paket

T TheGame skrev:
Jag har den jag skrev och frågade om i denna tråden
[länk]

Ryobi MaxPower RY36LMX46A-150 36V​

i det stora hela är jag nöjd förutom att det känns som att matrialet i kniven är i mjukaste laget. Slipade 2ggr förra året då jag tyckte den såg ut att gå hårt åt.

Det är första och enda batteriklippare jag har ervarenhet av, skaffades så att andra i familjen förutom jag skulle kunna klippa. Det blev för mycket "tricks" med bensinaren som bara jag förstog mig på.
Ja den har jag kollat på med. Lite dystert med så klena knivar når man lägger en sån peng för maskinen. Jag lutar nog lite mer åt Makita eller. Husqvarna i denna kategorin…

K Kontoristen7 skrev:
Jag köpte detta paket på Bauhaus: [länk]

Trimmern funkar fint...
Trimmern är nog det som är bra i det kittet är jag rädd. Har tvivel på gräsklipparen har någon vidare kraft men jag blir gärna motbevisad då priset är riktigt bra 😊

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.