1 987 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Hjälp med tapetval till 1 ½-årig tös
Nu ska lillan få eget rum och jag har kört fast på tapetvalet till fondväggen... Rummet är ca 11 kvm och ganska mörkt vilket kräver vita väggar (eller väldigt ljusa) på övriga tre men jag vill gärna ha en rosa eller annan "flickig" färg på fonden. Vill absolutn inte ha för "puttenuttigt". Jag älskar Sandberg och har länge tvekat mellan deras nya rosa Roger med döskallar och den mer klassiska lite äldre Kaspar i rosa (den med staden). Till saken hör att hennes storebror i angränsande rummet ska ha den ljusblå Roger-tapeten som fond så det blir kanske trist att hon har samma (+ att hon känns lite liten för den).
Har ni några andra tips på fina fondtapeter i liknande stil? I övrigt kommer hon ha en ljust grå växasäng, en rosa barnfåtölj modell "vuxen", vita hyllor osv. Har inte bestämt textilier än men älskar ju även Sallyrtyget med de klara röda och blå färgerna.
Kan även tänka mig att måla en fondvägg och komplettera med schabloner alt. att jag målar rakt på väggen (är hyfsat duktig på sånt). Men vilken färg/nyans då? Ska jag måla hela rummet runt om fast bara i en "bröstpanel".
Ge mig smakråd!
Har ni några andra tips på fina fondtapeter i liknande stil? I övrigt kommer hon ha en ljust grå växasäng, en rosa barnfåtölj modell "vuxen", vita hyllor osv. Har inte bestämt textilier än men älskar ju även Sallyrtyget med de klara röda och blå färgerna.
Kan även tänka mig att måla en fondvägg och komplettera med schabloner alt. att jag målar rakt på väggen (är hyfsat duktig på sånt). Men vilken färg/nyans då? Ska jag måla hela rummet runt om fast bara i en "bröstpanel".
Ge mig smakråd!
Jag skulle satsa på en målad klarröd yta, som du sedan kan måla schabloner på. Eller en stor bild av nalle puh! Är lätt att förändra allt efter åren går...
En klarröd färg, borde passa bra till tyget du har kikat på men den kan nog bli kinkigare med den rosa fåtöljen.
En klarröd färg, borde passa bra till tyget du har kikat på men den kan nog bli kinkigare med den rosa fåtöljen.
Jag röstar för Caspar som fondvägg.
Jag älskar också Sandbergs. Min dotter (4 år) har Evelina i sitt rum (alla 4 väggar vilket är för mycket) och Sally gardiner. Köpte också tyget Saga som jag tänkt göra kuddar eller överkast av, men det har inte blivit av. Jag har en del prover hemma men hittar dem inte just nu. De gula och gröna nyanserna är också väldigt fina.
Pernilla
Jag älskar också Sandbergs. Min dotter (4 år) har Evelina i sitt rum (alla 4 väggar vilket är för mycket) och Sally gardiner. Köpte också tyget Saga som jag tänkt göra kuddar eller överkast av, men det har inte blivit av. Jag har en del prover hemma men hittar dem inte just nu. De gula och gröna nyanserna är också väldigt fina.
Pernilla
Har sett ursöta väggdekorationer på Spektrum, Nalle Puh, Tweety, Stålmannen (kanske inte så söt) m fl. Har bara sett dom i skyltfönstret, såg ut som det kunde va klistermärken som sätts på väggen. Det va så fint att man nästan ville ha barn 
Andra väggdekoratiner som jag tycker är rätt häftiga är vynil från http://www.formandfunction.se/
Några smakprov:

På http://www.wonderfulgraffiti.com/index_f.html finns det många idéer man kan inspireras av:

Några smakprov:

På http://www.wonderfulgraffiti.com/index_f.html finns det många idéer man kan inspireras av:

Klicka här för att svara