Hej!
Min pannas styrsystem är lite dumt. Den har en inställbar temperaturdifferens från drifttemperatur. Dock får det bara ställas till 10 grader som lägst. Mycket dumt. Resultatet blir att fläkten går trots att pannan brunnit ut. Inte förrns pannan kylts 10 grader stänger den av. Så för att råda bot på detta vill jag att fläkten skall starta på en gång som vanligt när jag trycker på pannan. Men den skall stängas av via rökgastermostaten. Ett enkelt sätt är att sätta ett tidrelä som låter pannan köra en timme för att komma upp i temperatur innan det kopplar om till rökgastermostaten. Sedan när pannan går ner i rökgastemp så stängs fläkten av. Hittar dock inget billigt tidrelä. Borde gå att lösa med ett billigare relä. Ide?