Hallå i stugan....
Min halogenramp i köket har lagt av. Det var transformatorn som behövdes bytas.
Nu när jag ska lossa på skruvarna till den veka konstruktionen till kontakt vägrar skruvarna rubbas.
Då är min fråga...finns det nåt medel för att få skruvarna att komma lös. Har nämligen prövat att hetta upp dom med en lödpenna utan nåt resultat. Sedan hör man ju om 556...men kan man använda det på "elprylar"?
Fråga nummer två....Har då fått tanken på att klippa av dom och köra med en sockerbit och nya kablar efter sockerbiten. Var då på Jula och kolla in Wago sockerbitarna, men blev inte klok. Jag är ju van vid att man stoppar i svart kabel i ena ändan, och svart kabel i andra ändan. Alltså sockerbitar som klarar 400V
Jag blir inte klok. Hjälp en stackars idiot.
Min halogenramp i köket har lagt av. Det var transformatorn som behövdes bytas.
Nu när jag ska lossa på skruvarna till den veka konstruktionen till kontakt vägrar skruvarna rubbas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Då är min fråga...finns det nåt medel för att få skruvarna att komma lös. Har nämligen prövat att hetta upp dom med en lödpenna utan nåt resultat. Sedan hör man ju om 556...men kan man använda det på "elprylar"?
Fråga nummer två....Har då fått tanken på att klippa av dom och köra med en sockerbit och nya kablar efter sockerbiten. Var då på Jula och kolla in Wago sockerbitarna, men blev inte klok. Jag är ju van vid att man stoppar i svart kabel i ena ändan, och svart kabel i andra ändan. Alltså sockerbitar som klarar 400V
Jag blir inte klok. Hjälp en stackars idiot.
Det är väl efter anslutningskontakten in i armaturen som du menar , den vita med 3 st pinnar ska vara kvar , om så är
Skarva med vad vill , i armaturen finns inga regler på vad , bara att det är ordentlig kontakt i skarvdonen
Skarva med vad vill , i armaturen finns inga regler på vad , bara att det är ordentlig kontakt i skarvdonen
Blev fel i inlägget nu....sorry
L Liteavvarje skrev:
Tack för snabbt svar...Precis den med tre pinnar ska vara kvar
Men med vad ska jag skarva med. Kom gärna med ett förslag
Gärna en länk till Jula eller nån "gubbaffär" hehe....
Ni måste hålla det enkelt för en idiot som jag
Tack för ditt svar....Men du som verkar insatt. Jag har 3 kablar varav en är jordad. Alla tre ska skarvas. Och jag använder mig av Wago 221 eller 222. Stoppar jag då jordad kabel...samt den skarvade jordade kabeln i samma hål....alltså två kablar i samma hål.E elmont skrev:
Shit vad dålig jag är på att förklara. Men enligt Wago ska de ju bara in en kabel i varje hål.
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Klicka här för att svara