Hej!

Jag försöker ställa in våra radiatorer till behagliga 21-22 grader men likt förband blir det fel. Antingen ingen effekt eller man kan nästan steka ägg på dem. Någon av er som har samma modell och kan tänka sig att dela med sig

Obs. Två olika modeller för kännedom!
 
  • Radiator termostat inställd mellan 15-20 grader med synliga temperaturgraderingar och grönt ljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en väggmonterad radiator-termmostat modell MEC 508 från Järfälla Sweden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit radiator termostat inställd mellan 20-25 grader med synliga kontroller och LOGO MEB.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kontrollpanel på en MEB 508 radiator med temperaturinställningar och logotyper.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
tommib
Handlar det inte bara om att det är on/offreglering, dvs att elementet antingen är av eller på med långa intervaller?

Det är ju rummet som ska bli 21-22 grader, inte elementet.
 
  • Gilla
elmont och 1 till
  • Laddar…
A Arne52 skrev:
Hej!

Jag försöker ställa in våra radiatorer till behagliga 21-22 grader men likt förband blir det fel. Antingen ingen effekt eller man kan nästan steka ägg på dem. Någon av er som har samma modell och kan tänka sig att dela med sig

Obs. Två olika modeller för kännedom!
Blir elementen heta är har dom lite för låg effekt i förhållande till behovet. Större effekt ger kortare gångtid mellan till och frånslag och därmed svalare element. Energiförbrukningen blir dock den samma.
 
  • Gilla
Byggsnyggen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.