Hej. Jag är ganska ny när det gäller EL inställningar. jag vet hur man kopplar en lampa på taket och hur man kopplar in. Köpte en Plejd dosa och skulle vilja installera den mellan taket och lampan. dvs. tak -> plejd -> taklampa och gömma plejden i takplastet på taket. hur skulle jag kunna koppla på Plejden? uppskattas all typ av hjälp
 
Den ska ju ha fas, nolla, signal och tändtråd. Inte svårare än så. Signal kommer från lampknappen. Tändtråd går till lampan.

Om det känns för svårt är det nog läge att ta hjälp. Tänk på att det inte är tillåtet att installera denna själv, så om man gör det är det bra att vara säker på hur man gör och tillräckligt duktig på att skala och koppla så att det blir säkert.
 
T Tosse skrev:
Den ska ju ha fas, nolla, signal och tändtråd. Inte svårare än så. Signal kommer från lampknappen. Tändtråd går till lampan.

Om det känns för svårt är det nog läge att ta hjälp. Tänk på att det inte är tillåtet att installera denna själv, så om man gör det är det bra att vara säker på hur man gör och tillräckligt duktig på att skala och koppla så att det blir säkert.
Ok. Jag kopplar Fas, Nollan, Signal från Taket (strömbrytaren) och kopplar från lampan till plejden Nollan, Signal och 1(Tändtråd)? 1:an menar jag som det står på plejden.
 

Bästa svaret

1:an på plejden är för signalen. Den reglerade utgången ska till lampan. Det är ett kopplingsschema på förpackningen.
 
  • Gilla
marcelito
  • Laddar…
T Tosse skrev:
1:an på plejden är för signalen. Den reglerade utgången ska till lampan. Det är ett kopplingsschema på förpackningen.
Tack så hemskt mycket
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.