5 629 läst ·
4 svar
6k läst
4 svar
hjälp med Plejd installation
Hej. Jag är ganska ny när det gäller EL inställningar. jag vet hur man kopplar en lampa på taket och hur man kopplar in. Köpte en Plejd dosa och skulle vilja installera den mellan taket och lampan. dvs. tak -> plejd -> taklampa och gömma plejden i takplastet på taket. hur skulle jag kunna koppla på Plejden? uppskattas all typ av hjälp
Den ska ju ha fas, nolla, signal och tändtråd. Inte svårare än så. Signal kommer från lampknappen. Tändtråd går till lampan.
Om det känns för svårt är det nog läge att ta hjälp. Tänk på att det inte är tillåtet att installera denna själv, så om man gör det är det bra att vara säker på hur man gör och tillräckligt duktig på att skala och koppla så att det blir säkert.
Om det känns för svårt är det nog läge att ta hjälp. Tänk på att det inte är tillåtet att installera denna själv, så om man gör det är det bra att vara säker på hur man gör och tillräckligt duktig på att skala och koppla så att det blir säkert.
Ok. Jag kopplar Fas, Nollan, Signal från Taket (strömbrytaren) och kopplar från lampan till plejden Nollan, Signal och 1(Tändtråd)? 1:an menar jag som det står på plejden.T Tosse skrev:Den ska ju ha fas, nolla, signal och tändtråd. Inte svårare än så. Signal kommer från lampknappen. Tändtråd går till lampan.
Klicka här för att svara