Hej!

Har tänkt att bygga bastu i källaren. Har läst på olika sidor och forum hur man skall och bör bygga en bastu. Skulle vilja ha lite råd om hur jag kan göra.

Ytan som jag har till förfogande är 1,75 m x 2,20 m. Takhöjden är 2,17 m.
Två av sidorna ligger mot yttervägg och golvet är betong. Se skiss över var möjlig placering av dörren finns.

Hur skall jag inreda bastun för att utnyttja ytan så bra som möjligt?

Mvh Mats
 
  • skiss_003.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om du kollar i boken "Finnish Sauna, desgn construction and maintenance" finns det en massa tips om mått etc. Du kan säkert låna den på fjärrlån.
 
Har själv suttit och klurat på samma sak fast måtten 150x200cm. I min bastu kommer sittbänkarna bli 150cm breda och 50 cm djupa. Detta gör att översta sittbänken är 50, understa är 50 vilket ger en meter fram till aggregat och dörr. annars hade det kännts trångt tror jag.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.