D
Mina kunskaper är för begränsade på detta område så jag behöver hjälp.
Jag har inhandlat en trådlös pgm-mottagare:
Technical Specifications
Power Input:
AC: 6 Vac (500 mA) to 16.5 Vac (200 mA)
DC: 5 Vdc (500 mA) to 24 Vdc (200 mA)

Current Consumption:
Relay ON: 45-160 mA
Relay OFF: 6-20 mA
PGM 1 N.O./N.C. 5A, 28V relay
Relay’s Maximum Voltage 60 Vdc/28 Vac

Till den så måste man ju ha en transformator, vet inte om denna duger?:
http://lasshop.se/presta/transformator-bgsm-g-138vdc-1a-teletec-50090733.html

Nu till problemet. Jag vill sätta ihop en av/på-funktion som stänger av strömmen vid larm för en 230V NAS som max är 540W/900VA. Är det möjligt och vad behöver man för delar?

Njaa. Specen som du citerar är iofs. fåordig.

Den verakr ha som "utgång" ett relä som tål max 28V AC, den kan alltså inte användas för att bryta matningen på 230V som du vill.

Man KAN tänka sig att komplettera den med ett annat relä som bryter 230V, men som har ex. 12V manöverspänning, och alltså låta enhetens relä driva 12V till ditt yttre relä. Börjar kanske bli lite onödigt komplicerat. Det finns trådlösa brytare som bryter 230V direkt. Men den här enheten kanske skall passa in i ett större system.

En transformator för matning bör gå att köpa med lämplig spänning och ström till avsevärt lägre pris än det aggregat du länkar till.

D
D
Eller ja, jag behöver egentligen inte pgm-mottagaren om det går att koppla någon annan produkt direkt till pgm-utgången på larmet som i sin tur tar skickar signalen till en mottagare som är förberedd att fungera som brytare.
Men det hade ju varit skönt att låta larmet ta hand om allt eftersom det ligger på 868mhz

Redigerat:
D
Ingen som har någon lösning på ursprungliga problemet? Går det att sätta ihop något? Känns lite onödigt att köpa en nexa fjärrenhet som i sin tur kommunicerar med ett uttag på ytterligare en trådlös frekvens.

D
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.