5 521 läst ·
22 svar
6k läst
22 svar
Hjälp med övergångsnippel...
Ja, men det är mutterdelen som tar i armaturen för blandaren. Visst jag hade kanske kunna fila ner muttebiten men hur ska jag då dra åt...F Frasse07 skrev:Tittar man på bilderna verkar duschens anslutning t o m lite längre än den gamla avslutningen. Den borde alltså nå ända in med korrekt packning. Utan packning där läcker det garanterat. Annars får du följa rådet i svar nr6 och lägga dubbla packningar. Om det sedan läcker i nästa skarv mot diffusorn kanske dubbel packning behövs där också.
Har nu 3st tätningar och det rinner fortfarande ut och läcker. Fan.
Produkter som diskuteras: "gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Men vidare till köksblandaren då... Att det är fel mått på skräpet...
Vad är det för seriöst fel på skiten när den tar 4-5 sekunder att sluta rinna vatten efter man har stängt kranen?
Det är nästan så jag vill felanmäla till hyresvärden, då det är så irriterande när man vill hälla/mäta upp vatten och det fortsätter rinna efter man stängt kranen
Vad är det för seriöst fel på skiten när den tar 4-5 sekunder att sluta rinna vatten efter man har stängt kranen?
Det är nästan så jag vill felanmäla till hyresvärden, då det är så irriterande när man vill hälla/mäta upp vatten och det fortsätter rinna efter man stängt kranen
Medlem
· Västernorrland
· 12 012 inlägg
Är silen intakt och hel då?
https://www.rskdatabasen.se/kategor...are/1-grepps/talis-m52-s2-variarc-8227158-412
Där är för övrigt själva blandaren
Där är för övrigt själva blandaren
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden