6 641 läst ·
68 svar
7k läst
68 svar
Hjälp med koppling induktionshäll
Det finns reservdelar men en ny kostar typ 4999kr-och uppåt.
Reservdelar
https://fixpart.se/spishall-reservd...y2eiFJ3hIltVvzuQ52ondpCbJKI66dJsaAqcPEALw_wcB
Reservdelar
https://fixpart.se/spishall-reservd...y2eiFJ3hIltVvzuQ52ondpCbJKI66dJsaAqcPEALw_wcB
Japp det står spis/ugn på 21-23. Ej specificerat närmare. Jag har inte tittat bakom ugnen hur den är kopplad, vad för slags uttag. Ugn och micro är inbyggda. Micron är på en egen.J J-banan skrev:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 839 inlägg
Det börjar bli rörigt. Du en bild i inlägg #41 - vad visar den? Din gamla eller nya häll?E Evaab skrev:
Stickproppen du har bild på i #9 är konstig, men alla dagens hällar är konstiga så den är sannolikt inte felaktigt kopplad. För att veta behöver vi se undersidan på din nuvarande häll som denna stickpropp är kopplad till.
Det är också osannolikt att du har några problem med perilexuttaget. Det kan möjligen fattas en fas men resten är troligen i din ordning. En mätning av spänningarna ger svar.
Så det finns troligen inga problem med att ansluta en ny häll här, inga dolda kostnader.
Ja sorry jag vet inte hur man redigerar inlägg. Ingen ny häll finns ännu, så alla bilder är från den nuvarande hällen. Skillnaden på bilder på stickkontakten är att jag tog nya bilder med blixt, samt lyfte lite på sladdarna för att se hur alla sladdar är anslutnaBo.Siltberg skrev:
Det börjar bli rörigt. Du en bild i inlägg #41 - vad visar den? Din gamla eller nya häll?
Stickproppen du har bild på i #9 är konstig, men alla dagens hällar är konstiga så den är sannolikt inte felaktigt kopplad. För att veta behöver vi se undersidan på din nuvarande häll som denna stickpropp är kopplad till.
Det är också osannolikt att du har några problem med perilexuttaget. Det kan möjligen fattas en fas men resten är troligen i din ordning. En mätning av spänningarna ger svar.
Så det finns troligen inga problem med att ansluta en ny häll här, inga dolda kostnader.
Kolla med grannen om han kan mäta uttaget så det inte är något konstigt där. Om du vill förbereda inför köp av ny häll så spara perilex kontakten så installatören kan återanvända den. Ny kabel brukar ingåE Evaab skrev:
Håller med dig jag har slutat att engagera mig vissa verkar inte vilja förstå vad el är för någotE elmont skrev:
Och jag är nyfiken på vart jordtråd nr 2 tar vägen?E Evaab skrev:

