Hej! Jag har satt liggande reglar cc30 i badrummet och satt första konstruktionsplywood 15mm då slog det mig att jag inte har kortlingar där skivorna(skivskarvarna, och hörn) ska mötas. Behövs detta? Tänker så det inte kan röra sig så tätskikt eller kakel tar skada? Tänker att ramen runt är väl där det ska fästas 150mm mellan varje skruv? Nu är det 300mm avstånd mellan varje skruv i ramen runt och 150mm på varje liggande regel… högst upp och längst ner finns det regel så där är det satt skruvar med 150mm avstånd, det är alltså på sidorna det blir 300mm avstånd. Tack på förhand
Tack för det, du gjorde min dag. Är det skillnad på L50 och LP50? Hittar båda på Google varav L50 verkar lättare att hitta nära mig.
Vi spikar upp plåten med en spik upptil och nedtill 60-75mm vanlig galvad spik sedan skruvar man ju gipsen enligt tillverkarens rekommendation..henrik erikson skrev:
Skruva plåten skulle jag inte rekomendera då en skruvskalle sticker ut lite mer och riskerar knäcka gipsen..
Tack! förlåt men måste ta ner detta på idiot nivå, finns det hål för spiken eller går den igenom med spikpistolen om man har en extra stark spik?Rejäl skrev:
Klicka här för att svara