Hej!

Det finns en rad fastskruvade hjälpmedel, skador i kaklet efter att duschdörrarna har avinstallerats för att göra duschen anpassad.

Hur skulle ni göra för att göra duschen mer estetisk? De hål som har åsamkats har täppts igen men är synliga och fula, ska man ta bort de övriga handtagen (de är fastskruvade) eller är det smidigast att låta de va kvar? För att inte riskera få fula hål igen

Redigerat:
L lindis0808 skrev:
Hej!

Det finns en rad fastskruvade hjälpmedel, skador i kaklet efter att duschdörrarna har avinstallerats för att göra duschen anpassad.

Hur skulle ni göra för att göra duschen mer estetisk? De hål som har åsamkats har täppts igen men är synliga och fula, ska man ta bort de övriga handtagen (de är fastskruvade) eller är det smidigast att låta de va kvar? För att inte riskera få fula hål igen( nyköp bostadsrätt som jag fått tillträde till).
Bilder?

Hade nog tagit bort dessa och tätat med silicon i samma färg som kaklet, hellre kanske se vart de suttit innan än att ha handtagen kvar. Se bara till att de blir tätat ordentligt så ingen fukt kan börja vandra.

• Gilla
lindis0808
  • Laddar…
L lindis0808 skrev:
Jätteotydlig bild, har inte fler just nu tyvärr men har försökt att markera de hjälpmedel jag menar, finns massa hål efter att duschdörrarna har avinstallerats så vill undvika fler fula hål
Går även att knacka bort och få in ny kakel, lite mer jobb men i och med att du har ett fint badrum i övrigt kan det vara ett alternativ

• Gilla
lindis0808
  • Laddar…
Jag skulle låtit det (handtagen) sitta kvar, inkräktar minimalt och är faktiskt ofta praktiskt ibland även för andra än dom avsetts för.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
När jag står i duschen och tvålar in och skrubbar särskilt fötter, så behöver jag hålla i mig i något för att att säkerställa att jag inte slinter och ramlar.

Eftersom jag saknar handtag i min dusch så blir det då antingen duschblandaren eller de genomgående rören i hörnet av duschen jag grabbar tag i.

Vi blir alla äldre och behöver stöd (även om du själv inte behöver det just nu, har du ingen äldre din bekantskapskrets som skulle kunna komma på besök och använda duschen)?
Jag kommer ihåg som om det vore i går när jag var 50 och odödlig...nu är jag 69 och det finns en massa grejer jag inte längre är helt säker på att jag fixar 🤓

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.