Hej!
Behöver hjälp eller tips på vad man ska göra efter upptäckt utav avvikande lukt i mitt hus.
Kan ta allt från början så ni är med på allt
Jag och min sambo letade hus i 1,5 år men lyckades aldrig hitta något för oss. Till slut kom ett jättefint hus ut som verkligen kändes perfekt! Det är ett lösvirkeshus från -74. 1 plans med källare.
På visningen kändes ingen avvikande lukt alls förutom lite i entrén som min sambo påtalade, jag tyckte inte det luktade alls eller möjligtvis lite men kände inte alls igen doften så jag sa att det var deras "hemlukt".
Vi köpte iaf huset och nu har lukten blivit värre. Luktar ibland när man kommer in i entrén och även utanför ibland, har även känt lukten i kanten på huset 10-15 m ifrån entrén, lukten sätter sig i kläder som man känner när man är hemifrån.
Kan tillägga att ingen lukt noterades på besiktningen och vi var helt övertygade om att huset inte var sjukt eller att det skulle vara något problem här.
Köket är nytt, 2/3 av källare är nyrenoverat. Toalett är nyrenoverat både uppe och i källare och allt det har gjorts av väldigt seriösa byggföretag, de borde väl ha påpekat lukten för de förra ägarna? Det känns så lustigt att det kan vara något när mycket har renoverats för över en halv miljon
Vad ska vi göra

? Känns hemskt och det tar hårt på psyket, detta skulle vara vårt drömhus men nu vill vi bara spola tillbaka tiden...
Kan tillägga att jag kollat syllarna men de verkar vila på sån svart papp. Vinden är fräsch och man känner ingen lukt där. Vad kan det vara?