3 769 läst ·
22 svar
4k läst
22 svar
Hjälp med installationsmaterial
Har nu kommit överens med firman att de står för allt material (dosor, flexslang mm) förutom ev centralen. Väljer mellan Hager Delta VU218F och Garo NIM 40-2. Har förstått att Golf kräver mindre djup men det lutar ändå åt en plåtcentral.
Hur som. Angående netto plus 15% så var det inte aktuellt. Däremot fick jag 10% rabatt. Orkade inte driva detta hårdare då de kunde påbörja på av mig önskat datum då jag är ledig, och på plats kan stämma av dig frågor angående installationen med installatören. Samt att det plötsligt kommit annat i familjen som är högre prio på.
Tack för er tid.
Hur som. Angående netto plus 15% så var det inte aktuellt. Däremot fick jag 10% rabatt. Orkade inte driva detta hårdare då de kunde påbörja på av mig önskat datum då jag är ledig, och på plats kan stämma av dig frågor angående installationen med installatören. Samt att det plötsligt kommit annat i familjen som är högre prio på.
Tack för er tid.
Om det är 10% rabatt på deras grossistprislista så är det värt att veta en sak, firman har själv troligen mellan 50 och 80% !! rabatt själva på denna lista.I inspectah44 skrev:
Så om en meter EQLQ kabel kostar 80 kr hos grossen betalar elfirman kanske bara 14 kr.
Men du får betala 72 kronor med er nuvarande överenskommelse.
Om du som vet vad du vill ha installerat har svårt att bedöma längden FK som behövs tror jag inte ens forumets samlade kunskap lyckas speciellt mycket bättre.I inspectah44 skrev:
och det är att du är grundlurad.Mikael_L skrev:
Ett exempel 1841469 "jordat, infällt standardvägguttag". Ahlsell "bruttopris" 217 plus moms. Elbutik 70 inklusive moms...
Redigerat:
Tja, 50 kr/m för 4G1,5 fördragen flexslang är rätt dyrt, men det är inte den största posten på den där fakturan. Resten orkar jag inte kolla men dosorna ligger nog rätt högt också. Materialet är dock småsummor i jämförelse med arbetskostnaden så det vet jag inte om jag skulle bråka om.
Billigaste fördragna flexröret på elbutik.se ligger på ca 15 kr/m, PM-flex 5G1,5 ligger på 20 kr/m, i 100 m ring.
Billigaste fördragna flexröret på elbutik.se ligger på ca 15 kr/m, PM-flex 5G1,5 ligger på 20 kr/m, i 100 m ring.
Klicka här för att svara