16 208 läst ·
20 svar
16k läst
20 svar
hjälp med installation av bänkdiskmaskin
Det ser ut som en FMM 9000 blandare, den brukar vara förberedd för extra uttag för diskmaskin ovan bänk.
Känn bakom blandaren om det sitter en invändig 6 kantsmutter gör de det så kan du skaffa ett extra uttag.
http://www.buildor.se/fm-mattsson-bankdiskmaskinsvinkel-9000e-g1-2-m10x1
Om du inte får till det i skåpet så kanske detta är en lösning.
Är det en Bosch SKS50E32EU du köpt?
Kanske man kan byta avloppet det är säkert en insticksmuff mot en med mindre diameter?
Känn bakom blandaren om det sitter en invändig 6 kantsmutter gör de det så kan du skaffa ett extra uttag.
http://www.buildor.se/fm-mattsson-bankdiskmaskinsvinkel-9000e-g1-2-m10x1
Om du inte får till det i skåpet så kanske detta är en lösning.
Är det en Bosch SKS50E32EU du köpt?
Kanske man kan byta avloppet det är säkert en insticksmuff mot en med mindre diameter?
Redigerat:
Det är inget problem. Dels är den lite minder djup baktill (se bild) och dessutom finns en plastkant som jag skulle kunna fila ner lite. Så in går den. Ska prova att byta kopplingen till en likadan som den lilla hoen har. Kostar 150 kronor på ikea. Sedan får jag rikta om några av rören. Tror det kommer bli kalasMatstj skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Finns en kran eller vad man nu ska kalla det så man kan stänga av vattnet för diskmaskinen. Finns ett rör under diskbänken så det är klart. Finns även färdiga hål för slang till avloppet. Har även fixat ett eluttag som sitter hyfsat högt där inne. Ska nog gå bra bara maskinen kommer inAndy78 skrev:Det ser ut som en FMM 9000 blandare, den brukar vara förberedd för extra uttag för diskmaskin ovan bänk.
Känn bakom blandaren om det sitter en invändig 6 kantsmutter gör de det så kan du skaffa ett extra uttag.
[länk]
Om du inte får till det i skåpet så kanske detta är en lösning.
Är det en Bosch SKS50E32EU du köpt?
Kanske man kan byta avloppet det är säkert en insticksmuff mot en med mindre diameter?
Kollade och jo det fanns också. Nu är det dock inget alternativ. Skulle den inte gå in fortsätter jag att diska för hand.
Medlem
· västra götaland
· 401 inlägg
Har faktiskt (pga platsbrist tills jag byggt om köket) gjort exakt samma sak som du.Perrablerra skrev:
Byggt in maskinen under diskhon tillsvidare.
Skillnaden är att du vill kunna stänga skåpet va? Jag tog bort dörren helt, annars tog maskinen emot i avloppsröret.
Du kanske kan ställa den i ett skåp bredvid istället? Det gjorde jag i lägenheten jag hade innan...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Om jag inte mätt helt galet borde den gå in precis om jag filar lite på plastkanten. Bär emot lite men vad gör man interockin_john skrev:Har faktiskt (pga platsbrist tills jag byggt om köket) gjort exakt samma sak som du.
Byggt in maskinen under diskhon tillsvidare.
Skillnaden är att du vill kunna stänga skåpet va? Jag tog bort dörren helt, annars tog maskinen emot i avloppsröret.
Du kanske kan ställa den i ett skåp bredvid istället? Det gjorde jag i lägenheten jag hade innan...
[bild]
Klicka här för att svara