Tjo. Hade tänkt motera en bänkdiskmaskin under diskbänken men har lite för sent insätt att det är lite för trångt (maskinen är redan inköpt). Den slår i vid de blåa linjerna. Min fundering är om det finns något man kan göra eller om jag måste skicka tillbaka den?

IMG_20160209_172147_1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Inte så mycket att göra enl min menig. Kan du inte ha den i annat skåp eller på bänk?
 
Nej dessvärre inte. Den är för hög för att få plats på bänken.

En tanke som slog mig nyss är om det skulle kunna finnas diskhoar som är grundare. Då borde den kunna gå in. Och röret borde väl inte var helt omöjligt att flytta lite på eller?
 
IMG_20160209_165932.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mätte lite till. Om jag byter kopplingen så det är samma som för den högra hon som är något mindre så är det nog på mm att den går in. Ska köpa en och testa, Tips och ideer mottages varm :)
 
En BÄNKDISKMASKIN är ju just avsedd att stå på en bänk.
Försök knô in den under diskbänken och ni/du kommer att knäcka ryggen vid i- och urlastning.

Men hur högt är det under överskåpen?
Candy t.ex. har en 44 cm hög bänkdiskmaskin:
http://www.enemo.se/ugnar-spisar-oc...29&pkw=&pmt=&gclid=CISDoauf68oCFcLVcgodkMML_g

Din verkar vara 45 cm, och ser ju ut att få plats. Hur högt har du under skåpen?
 
Den står väl bra där den står?
Jag hade min sådär bredvid hon och det fungerade utmärkt hade samma maskin.
 
Redigerat:
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Andy78 skrev:
...
Jag hade min sådär bredvid hon och det fungerade utmärkt hade samma maskin.
Off Topic trams: Bredvid henne heter det ju :o
 
  • Gilla
Carl-Jo-han
  • Laddar…
En annan sak man kan fundera över är hur bra det är att spagettin/pastan står där och samlar damm.
Om den inte bara är ren dekoration kanske den skulle ställas in i ett skåp :rolleyes:
 
  • Haha
CissiSimon
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Off Topic trams: Bredvid henne heter det ju :o
Beror på från vilken objekt man mäter.
 
Vill ha den under bänken då den är ful som stryk och att där den ev kunnat stå har jag knappen till bänkbelysningen. Knäcka ryggen lär jag knappast göra. Är man så dum att man böjer sig ner får man stå sitt kast. Man böjer ju självklart på knäna. Är dessutom ett singelhushåll så det blir inte överdrivet mycket disk.

Vill att ni skippar all offtopic-snack och istället hjälper mig att få in den där JAG vill ha den.
 
  • Gilla
rockin_john
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
En annan sak man kan fundera över är hur bra det är att spagettin/pastan står där och samlar damm.
Om den inte bara är ren dekoration kanske den skulle ställas in i ett skåp :rolleyes:
Då jag äter en hel del pasta är det smidigt att ha den framme. Och är man rädd för lite damm får man väl städa lite oftare. Har inget sådant problem. Lite skit rensar magen :)
 
Du kan ju byta diskho till en som har sil längst bak, typ den här:
Untitled.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Untitled.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tror inte den går in i skåpet, den slår ju både i övre röret och anslutningen till stammen, det sistnämnda gör det problematiskt nästan omöjligt.
 
Anslutning till stammen är det minsta problemet. Det går bra med en gummi packning oxå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.