E El-Löken66 skrev:
Ser att du frågar lite över rabattsättning. En vetenskap i sig.

Elbutik.se ligger hyfsat bra i pris på det mesta.
Men visst ligger mina exempel ganska nära sanningen ute på jobb bland privatpersoner och prissättning
 
T
D Derbyboy skrev:
Folk brukar ha lite hyfs och inte kleta ner andras frågor med saker som faller för långt utanför ämnet. Men trots att jag vädjat flera gånger om att få svar på mina frågor fortsatte matematikdiskussionen.
Det är för att den diskussionen är mycket roligare att läsa! :crysmile:
 
E
Papphammar666 Papphammar666 skrev:
Men visst ligger mina exempel ganska nära sanningen ute på jobb bland privatpersoner och prissättning
Ssschhh. Top secret. Men grossistena ger faktiskt artiklarna gratis mot att de bjuds på julbord.
Sen är det bara att hitta på vilket pris man vill visa kund, vägguttag till Derbyboy kostade 800 i inköp plus pålägg, vi säger en tusing jämnt.
 
  • Gilla
  • Haha
Uffe A och 3 till
  • Laddar…
D
Jag har ju startat en nu tråd där ni kan komm med nya råd och dåd.
 
D
Det där va det värsta påhoppet i hela tråden.
 
D
Hur tänker du nu? Hur går spekulerat du?

Finns väl många lag för dig att välja på!

men för mig finns det bara ett!!
 
E
D Derbyboy skrev:
Hur tänker du nu? Hur går spekulerat du?

Finns väl många lag för dig att välja på!

men för mig finns det bara ett!!
Gnagare! Ignorerad!









Bara skoja. ;)
 
Redigerat:
T
D Derbyboy skrev:
Har hört att Hager är bra och elektrikern sa att han tyckte det var smidigt att koppla med Hager QC.

Har klarat mig utan garantier än så länge. Misstänker att elektrikern ger 2 års garanti men tar 20-30 procent mer betalat än elbutik.se. Den ekvationen går inte riktigt ihop.
Ekvationen går troligen ihop hur bra som helst. När du får problem med grejerna och elektrikern kommer för att felsöka och så finner han att en dvärgbrytare är paj. Då får du stå för nerlagd arbetstid samt dubbla resor (för du ska väl troligen beställa själv igen från elbutik.se för att tjäna 20-30%...)
 
Redigerat:
  • Gilla
Papphammar666
  • Laddar…
Jag blir varm i hjärtat för nu är tråden igång igen :love::rofl:
 
  • Gilla
TechChad
  • Laddar…
T
D Derbyboy skrev:
Dom sitter redan på plats
Är det där dragtråd som din "elektriker" har dragit in?:surprised: För det lär ju knappast räcka för att få till en någorlunda snygg inkoppling. Men det vet ju din elektriker om, han kör kanske med trippla dragtråd för att vara på säkra sidan..
 
T
Papphammar666 Papphammar666 skrev:
Jag blir varm i hjärtat för nu är tråden igång igen :love::rofl:
Jag var lite sen på den här och vill försöka bidra med något nonsens. Det är ju ganska roligt kvällsnöje att läsa långa trådar där TS frågar något och sen blir förbannad på potentiella personer som kan hjälpa till att lösa problemen.

Denna är ju extra rolig då TS blir förbannad och fortsätter tjata på, fast han har en "elektriker" som bor nära till hands som också sagt ok till att han köper materialet själv. Varför frågar han inte bara denna person är för mig en gåta? Jag menar grabbarna på forat är duktiga, men kanske inte alls tänker likadant som hans elektriker (för det går ju många gånger göra på olika sätt när det kommer till det elektriska).
 
  • Gilla
Papphammar666 och 1 till
  • Laddar…
(Själv kör jag pansarrör och uppskalad fk på mina ställen )
 
  • Älska
  • Gilla
prototypen och 1 till
  • Laddar…
D
Någon som vet vad det är för skillnad?

Jämförelse av två olika typer av N1XV-R Jordkabel 5G6 i en online kundvagn med priser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D
T TechChad skrev:
Ekvationen går troligen ihop hur bra som helst. När du får problem med grejerna och elektrikern kommer för att felsöka och så finner han att en dvärgbrytare är paj. Då får du stå för nerlagd arbetstid samt dubbla resor (för du ska väl troligen beställa själv igen från elbutik.se för att tjäna 20-30%...)

Jo men sen är du hantverkare och inte ekonom, det är kanske därför du tycker ekvationen går ihop.
 
D
T TechChad skrev:
Är det där dragtråd som din "elektriker" har dragit in?:surprised: För det lär ju knappast räcka för att få till en någorlunda snygg inkoppling. Men det vet ju din elektriker om, han kör kanske med trippla dragtråd för att vara på säkra sidan..

Det är blandat. Några dragtrådar och några klara förläggningar. Kommer bli super!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.