37 178 läst ·
493 svar
37k läst
493 svar
Hjälp med inköpslista
Ssschhh. Top secret. Men grossistena ger faktiskt artiklarna gratis mot att de bjuds på julbord.Papphammar666 skrev:
Sen är det bara att hitta på vilket pris man vill visa kund, vägguttag till Derbyboy kostade 800 i inköp plus pålägg, vi säger en tusing jämnt.
Ekvationen går troligen ihop hur bra som helst. När du får problem med grejerna och elektrikern kommer för att felsöka och så finner han att en dvärgbrytare är paj. Då får du stå för nerlagd arbetstid samt dubbla resor (för du ska väl troligen beställa själv igen från elbutik.se för att tjäna 20-30%...)D Derbyboy skrev:
Redigerat:
Jag blir varm i hjärtat för nu är tråden igång igen 

Jag var lite sen på den här och vill försöka bidra med något nonsens. Det är ju ganska roligt kvällsnöje att läsa långa trådar där TS frågar något och sen blir förbannad på potentiella personer som kan hjälpa till att lösa problemen.Papphammar666 skrev:
Denna är ju extra rolig då TS blir förbannad och fortsätter tjata på, fast han har en "elektriker" som bor nära till hands som också sagt ok till att han köper materialet själv. Varför frågar han inte bara denna person är för mig en gåta? Jag menar grabbarna på forat är duktiga, men kanske inte alls tänker likadant som hans elektriker (för det går ju många gånger göra på olika sätt när det kommer till det elektriska).
(Själv kör jag pansarrör och uppskalad fk på mina ställen )
T TechChad skrev:Ekvationen går troligen ihop hur bra som helst. När du får problem med grejerna och elektrikern kommer för att felsöka och så finner han att en dvärgbrytare är paj. Då får du stå för nerlagd arbetstid samt dubbla resor (för du ska väl troligen beställa själv igen från elbutik.se för att tjäna 20-30%...)
Jo men sen är du hantverkare och inte ekonom, det är kanske därför du tycker ekvationen går ihop.
T TechChad skrev:
Det är blandat. Några dragtrådar och några klara förläggningar. Kommer bli super!