titta hur det ser ut i närmaste Lidl-affär.... Billigare blir det inte.....(Nakna lysrör, ganska sparsamt placerade men fullt tillräckligt ljus)

• Gilla
egl
  • Laddar…
Stort tack till alla som tagit sig tid och svarat. Det är väldigt tryggt att bolla idéer och tankar här på byggahus. Nu har jag installerat 40st armaturer fördelat på fyra vajrar, samt hängt upp fyra fläktar.

Armaturen är från Elektroskandia med T5 lysrör (2x49w) enligt:
E7210560 Smart Repro 2x49w
E7972584 Bländskydd till Repro
E7916000 Linfäste

Fläktarna var från Frico med nr E8755020

Jag ska städa ur lokalen i veckan och ta lite bilder för några annonser vi ska lägga ut, så jag kan komplettera mitt inlägg med hur färdigt resultat ser ut om några dagar!

/Erik

Låter bilderna tala för sig själv. Jag och min kollega är mycket nöjda med resultatet!
/Erik

BORGA 040.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
BORGA 028.jpg
Skapa konto
BORGA 030.jpg
Skapa konto
BORGA 043.jpg
Skapa konto

• Gilla
Rrrrr och 2 till
  • Laddar…
Att de synbarligen inte hänger på rakt led får vi väl skylla på kameran happy0167.gif character0101.gif

Du har en poäng :) De sitter i extremt rakt led, men jag spännde vajrarna endast med handkraft. Med facit i hand skulle jag monterat spännare att efterdra med!
/Erik

Nej. du skulle monterat en vajer från taket till mitt över varje armatur. Då behöver man inte spänna så fruktansvärt hårt, och det är nästan omöjligt att spänna linan så mycket att den blir helt rak. Jag tror att det har nått med hävstångsprincipen och Pytagoras sats att göra ;)

• Gilla
yxis och 1 till
  • Laddar…
Formeln finns i #29.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.