Vi bygger hus, väldigt likt det på bilden men med tvåkupiga takpannor. Nu ska vi välja fasadbelysning. Vi ska ha 13 belysningspunkter på fasaden. Tänker kanske en rejälare belysning vid entrén och i övrigt samma belysning runt huset. Då huset är väldigt rött har jag tänkt om man ska välja röd (roströd?) armatur, annars svart.

Tips om passande belysning emottages tacksamt ☺️

• Rött enplanshus med flera fönster och dörrar, omgivet av grönska. Mullrigt grå himmel i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om ni har precis allting på huset i samma färg som på bilden, tycker jag att allt som kan bryta av är positivt - alltså min röst svarta armaturer. Fast jag kan inte så många belysningspunkter på ett hus framför mig utan att tänka julpynt eller kyrka. Är det tänkt att lysa ner på marken för se var man går, eller släpljus på fasaden?

Hep Hep skrev:
Om ni har precis allting på huset i samma färg som på bilden, tycker jag att allt som kan bryta av är positivt - alltså min röst svarta armaturer. Fast jag kan inte så många belysningspunkter på ett hus framför mig utan att tänka julpynt eller kyrka. Är det tänkt att lysa ner på marken för se var man går, eller släpljus på fasaden?
Tack för input! Vi har inte tänkt så långt, men det är mitt ute på landet där det blir kolsvart redan kl. 16 vintertid 😊

• Gilla
Hep
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.