4 133 läst ·
24 svar
4k läst
24 svar
Hjälp koppla in armatur badrumsskåp
Min reaktion också.Alfredo skrev:
Är hemma om två timmar, kollar då.
Som sagt, oklart. Damen jag pratade med kollade i sin tur med produktutvecklarna. Där finns förmodligen missförståndetJ Josth skrev:
Moderator
· Stockholm
· 57 839 inlägg
Nja, nog inget missförstånd utan nivån på produktutvecklarna. Om de håller sig till att rita möbler i trä och spånskivor så blir nog mer rätt.H Hjälpmedrenovering skrev:
Men finns det ingen monteringsanvisning, som följer med produkten?
Om vi antar att plåtflärpen som det frågas om saknas. Att alltså den markerade jordanslutningen saknar förbindelse med lampans metalldelar. Då borde du kontakta elsäkerhetsverket. Även brister med monteringsanvisningen är allvarligt.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 847 inlägg
du har rätt, plåtflärp under som ser ut att ansluta till jordingång på plint.Alfredo skrev:
drar du därmed slutsats att jag bör koppla in jordkabel?
Absolut! Sen kan jag inte tolka bilderna säkert men de verkar väldigt lika bilden @Bo.Siltberg la ut i inlägget strax före ditt. I verkligheten går det kanske att se jordförbindelsen mellan plint och chassi bättre. Jag skulle dock även mäta att plintens terminal för skyddsjord faktiskt har elektrisk kontakt med chassiet om man inte säkert ser att så är fallet.H Hjälpmedrenovering skrev:
H hempularen skrev:Nja, nog inget missförstånd utan nivån på produktutvecklarna. Om de håller sig till att rita möbler i trä och spånskivor så blir nog mer rätt.
Om vi antar att plåtflärpen som det frågas om saknas. Att alltså den markerade jordanslutningen saknar förbindelse med lampans metalldelar. Då borde du kontakta elsäkerhetsverket. Även brister med monteringsanvisningen är allvarligt.
bif hela anvisningen. Inget om inkoppling. Däremot att elektriker ska anlitas. Men även de bör väl ha rätt till en vettig instruktion?H hempularen skrev:Nja, nog inget missförstånd utan nivån på produktutvecklarna. Om de håller sig till att rita möbler i trä och spånskivor så blir nog mer rätt.
Alfredo skrev:
Absolut! Sen kan jag inte tolka bilderna säkert men de verkar väldigt lika bilden @Bo.Siltberg la ut i inlägget strax före ditt. I verkligheten går det kanske att se jordförbindelsen mellan plint och chassi bättre. Jag skulle dock även mäta att plintens terminal för skyddsjord faktiskt har elektrisk kontakt med chassiet om man inte säkert ser att så är fallet.
Tack. Jord ska koppas in. Samt mäta som du skriver.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden