nino nino skrev:
Det är för varmt... lacken hinner torka till innan man rullar nästa våd

Vissa lacker kan man späda med vatten, det tipsade en golvlack försäljare om på en utbildning.

Skulle jag göra ett sånt jobb nu när det är 25-30 grader så är nog det enda att späda så mycket det går och göra jobbet tidig morgon typ 04-05 tiden.

Sen brukar man lägga minst 2 lager vit lack och ett lager topp eller 3 lager vit utan topplack

Jag antar att han inte slipat om golvet helt utan kört med nån typ av finare slipning?

Han slipade först en gång och det blev katastrofalt randigt och flammigt pga värmen. Därefter en gång till med slipmaskin för att få bort och göra om helt, sen en tredje gång med fint slippapper för att minimera ränderna innan han la på vitt och klarlack igen. Sen duttade han med svamp, fick slipa med tunt papper igen sen ett lager klarlack. Hopplöst. Nu orkar jag inte bry mig.! Jag sa stopp och att nu får det vara såhär!

Han nämnde att han inte kommer fakturera för golven och att han mådde dåligt samt att han aldrig fått såhär dåligt resultat innan. Vi får väl se om det kommer en faktura eller ej.
 
S Emmaheier skrev:
Han slipade först en gång och det blev katastrofalt randigt och flammigt pga värmen. Därefter en gång till med slipmaskin för att få bort och göra om helt, sen en tredje gång med fint slippapper för att minimera ränderna innan han la på vitt och klarlack igen. Sen duttade han med svamp, fick slipa med tunt papper igen sen ett lager klarlack. Hopplöst. Nu orkar jag inte bry mig.! Jag sa stopp och att nu får det vara såhär!

Han nämnde att han inte kommer fakturera för golven och att han mådde dåligt samt att han aldrig fått såhär dåligt resultat innan. Vi får väl se om det kommer en faktura eller ej.
Trist att höra, men bra att han erkänner fel och tar sitt ansvar. Kanske någon annan ska göra det istället? En tröst kanske att man sällan ser golven lika noga när det är möblerat igen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.