Har tyvärr råkat ut för en riktig pajas till golvslipare, han har slipat om golven vid två tillfällen på grund av flammigt resultat och vita ränder av rollern i samband med vitbetsnig. Han har lackat golven med vitt - minst tio omgångar. Han hittar på olika ursäkter till varför det gång på gång blir fel. Jag har nu inget förtroende för honom alls! Han uppger att det blir ränder i golven för att det är för varmt - men det borde han ju veta som ”proffesionell” INNAN man börjar lacka!
Nu ringer han idag och övertalar min man att han ska ” dutta” klarlack med svamp för att få bort de sista ränderna, fastän min man säger att vi nog får stoppa här! Han övertalar honom och när jag kommer hem ser jag det hemska resultatet
Han har varit och pillat på ett annat ställe där vi inte ens anmärkt på ränder! Han uppger att det uppstod nya ränder där som han ville få bort innan vi hittade dem och klagade där med. Resultatet är alldeles flammigt, han försöker övertala mig att det försvinner om man lägger ytterligare ett lager klarlack över hela golvet! Vad tror ni? Kan det bli värre om han lägger ett lack över hela?
Jag är så less, han har dessutom orsakat svarta ränder på mina nymålade väggar samt blaskat med lack upp på samtliga golvlister, Och jag har fått sova i en resesäng i mitt kök under en månads tid på grund av alla hans försök att rätta till golven. Vad anser ni? Kan man bestrida fakturan eller kräva ersättning?
De sista två bilderna är ränder efter rollern! De första två är när han nu skulle ” dutta” med svamp!
Nu ringer han idag och övertalar min man att han ska ” dutta” klarlack med svamp för att få bort de sista ränderna, fastän min man säger att vi nog får stoppa här! Han övertalar honom och när jag kommer hem ser jag det hemska resultatet
Jag är så less, han har dessutom orsakat svarta ränder på mina nymålade väggar samt blaskat med lack upp på samtliga golvlister, Och jag har fått sova i en resesäng i mitt kök under en månads tid på grund av alla hans försök att rätta till golven. Vad anser ni? Kan man bestrida fakturan eller kräva ersättning?
De sista två bilderna är ränder efter rollern! De första två är när han nu skulle ” dutta” med svamp!
Usch vilka klåpare det finns.
Finns det ingen tråd här där man ger tips om bra hantverkare? Skulle vara guld värt!
Gått mycket på Reco tidigare. Två gånger varit kaos, en gång helt okej, och då är det firmor som fått toppbetyg.
Finns det ingen tråd här där man ger tips om bra hantverkare? Skulle vara guld värt!
Gått mycket på Reco tidigare. Två gånger varit kaos, en gång helt okej, och då är det firmor som fått toppbetyg.
Medlem
· Stockholm
· 820 inlägg
Att lacka med vitpigmenterad lack är svårt. Samma som med lasyr. Måste målas vått i vått. Och man får INTA gå tillbaka och "bättra på". Då blir det mer pigment just där. Med roller blir det just så, dvs ränder mellan "våderna". Jag tror inte roller är lämpligt verktyg vid vitpigmenterad lack. Skall spridas ut med lack borste, eller åtminstone efterstrykas med borste.
Det är för varmt... lacken hinner torka till innan man rullar nästa våd
Vissa lacker kan man späda med vatten, det tipsade en golvlack försäljare om på en utbildning.
Skulle jag göra ett sånt jobb nu när det är 25-30 grader så är nog det enda att späda så mycket det går och göra jobbet tidig morgon typ 04-05 tiden.
Sen brukar man lägga minst 2 lager vit lack och ett lager topp eller 3 lager vit utan topplack
Jag antar att han inte slipat om golvet helt utan kört med nån typ av finare slipning?
Vissa lacker kan man späda med vatten, det tipsade en golvlack försäljare om på en utbildning.
Skulle jag göra ett sånt jobb nu när det är 25-30 grader så är nog det enda att späda så mycket det går och göra jobbet tidig morgon typ 04-05 tiden.
Sen brukar man lägga minst 2 lager vit lack och ett lager topp eller 3 lager vit utan topplack
Jag antar att han inte slipat om golvet helt utan kört med nån typ av finare slipning?
Vad man bör känna till är att Reco med flera siter till häften har inlägg från företagens vänner. Så det är svårt hitta där omdömen är sanna eller bluff...kapten_krok skrev:
Det är svårt på forum där folk inte visar sin riktiga identitet att värdera om en rekommendation är rätt eller inte....
elpaco skrev:
Vet inte exakt, men det var tunt. Vi hade annan firma som lämnade offert som sa att det förmodligen inte gick att slipa. Så detta var en vild chansning och själva slipningen blev bra, dock inte inmålningen. Får se hur mycket tyngd det klarar när möbler väl kommer på plats.



