Jag förstår att det kanske var dumt att låta företaget ens böja med andra delar. Vi har haft vårt fokus på att speca kravbilden, skriva avtalet, se till att konstruktör, resurser till bygget med rätt utbildning ( elektriker tex), fanns och anlita besiktningsman o få ett rimligt pris som kändes ok. Man lär sig......

Nu ska vi sova på saken. Har vi tur kanske Besiktningsmannen har något att säga.

Jo, det förstår jag. Men nuläget är ju sådant att vi tyvärr kanske inte får det vi avtalat och som du skriver, kan nog inte avbryta. Eftersom entreprenören förstått vår oro skall de överdimensionera lite enligt honom och har man tidigare växlat av tre takstolar på en villa så kanske man vet principen?

om någon annan skulle ta över lär det ju bli från " start ", dvs vi låter dessa killar lägga taket med råspont klart och så nästa år ber vi någon bygga takkupa.....takkupor byggnationen är inte påbörjad .

Ett råd är att låta entrepenören göra sitt jobb, lägg upp bilder här om du vill ha lite mer återkoppling.
Att bygga handlar många gånger om att släppa taget och lita på andra.
Men att betala 40.000 hade jag inte gjort för konstruktionsritningar utifrån det du säger, men vet inte hela processen.

Ja, det lutar åt det. Vi har ju en tredje part utöver Besiktningsmannen som vi har i vår närhet som har stor kunskap om konstruktioner o bärighet så han får nog involveras lite mer om det går......

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.