76 279 läst ·
95 svar
76k läst
95 svar
Hjälp - husbilar framför vår brygga
Nej, efter som det är en parkering, inte camping finns inte krav på slamtömning.
Finns mer att läsa men hittade denna från Mariestads kommun (borde vara saxat länsstyrelsen eller annat verk)
Det finns ingenting på platsen idag
Uppdatering: Jag och sambon har träffat säljarna och diskuterat saken närmare. Säljaren har varit lite för otydlig över telefon, Det handlar om några få i samfälligheten som vill försöka få till det här med ställplatsen och tydligen har dom ingen majoritet i styrelsen och tidigare ville man enbart varna mig för att dom här var i farten men något beslut är inte fattat.
Ställplatsen dom pratar om kommer dessutom inte vara för allmänheten utan dom hade tänkt ha en bom som medlemmar i samfälligheten fick betala för att ha tillgång till så då har jag väldigt svårt att se hur dom skulle få dispans för strandskyddet och bygglov av kommunen för detta.
Ställplatsen dom pratar om kommer dessutom inte vara för allmänheten utan dom hade tänkt ha en bom som medlemmar i samfälligheten fick betala för att ha tillgång till så då har jag väldigt svårt att se hur dom skulle få dispans för strandskyddet och bygglov av kommunen för detta.
De lär inte få dispans för en sådan privatisering. Om tanken var att öka tillgängligheten för allmänheten skulle nog möjligheten varit större.
Moderator
· Stockholm
· 57 821 inlägg
OM vi nu antar att detta är en "riktig" registrerad samfällighet. Så kanske det vore bra att tipsa säljaren (som tydligen är med i samfälligheten) om den troliga begränsningen i anläggningsbeslutet för föreningen. Kan inte tänka mig att detta skulle inrymmas i samfällighetens syfte.
Och är dom i minoritet så kommer det aldrig att hända, så se till att samla "likatänkande" och gå på möten.S Spongebob92 skrev:Uppdatering: Jag och sambon har träffat säljarna och diskuterat saken närmare. Säljaren har varit lite för otydlig över telefon, Det handlar om några få i samfälligheten som vill försöka få till det här med ställplatsen och tydligen har dom ingen majoritet i styrelsen och tidigare ville man enbart varna mig för att dom här var i farten men något beslut är inte fattat.
Ställplatsen dom pratar om kommer dessutom inte vara för allmänheten utan dom hade tänkt ha en bom som medlemmar i samfälligheten fick betala för att ha tillgång till så då har jag väldigt svårt att se hur dom skulle få dispans för strandskyddet och bygglov av kommunen för detta.
